Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3, N.5 (2008): Dossiê Educação, Políticas Sociais e Estado
Vol. 3, N.5 (2008): Dossiê Educação, Políticas Sociais e Estado
Published:
27-11-2009
Páginas Iniciais
APRESENTAÇÃO DESTE NÚMERO DA REVISTA
Equipe Editorial
p. 1-13
PDF (Português (Brasil))
Núcleo Temático: Educação, Políticas Sociais e Estado
The “ Social Question ” in Brazil and in the Paraná (1979-1982):
Celso Hotz
p. 17-26
PDF (Português (Brasil))
AN ANALYSIS ON THE DEMOCRACY, STATE AND SOCIAL POLICY BASED ON THE WORK DEMOCRACY AND SOCIAL POLICY BY EVALDO AMARO VIEIRA
Adriana Trevisol, Magna Letícia Busato, Márcia Sabina Rosa
p. 27-35
PDF (Português (Brasil))
EDUCATIONAL PROGRAMS IN THE DECADE OF NINETY: The IMPLEMENTATION Of the POLITICS Of The "NEW RIGHT" In BRAZIL
Adreana Dulcina Platt
p. 37-57
PDF (Português (Brasil))
THE CONCEPTIONS ON SCHOOL MANAGEMENT OF PHYSICAL EDUCATION PROFESSORS
Franciele Roos da Silva Ilha, Ana Paula da Rosa Cristino, Andressa Aita Ivo
p. 59-73
PDF (Português (Brasil))
SYSTEM OPEN UNIVERSITY OF BRAZIL AND THE EXPANSION OF THE TEACHING FORMATION BY MEANS OF THE EDUCATION IN THE DISTANCE
Julia Malanchen
p. 75-92
PDF (Português (Brasil))
O ENSINO DE NOVE ANOS: UMA CONQUISTA COM LIMITES
Neiva Galina Mazzuco, Cristiane Regina Corbari
p. 93-102
PDF (Português (Brasil))
REVISITANDO DEWEY: A EDUCAÇÃO E AS ANÁLISES SOBRE POLÍTICA E GESTÃO
Lucio Lordi
p. 103-116
PDF (Português (Brasil))
STREET SOCIAL EDUCATION AND FREIRE’S EDUCATIONAL BASIS
Rita de Cacia Borges Liberalesso
p. 117-123
PDF (Português (Brasil))
CHALLENGING THE RACIAL PREJUDICE: THE SCHOOL AS A MULTICULTURAL ORGANISATION
Michele Thereza dos Santos, Ana Canen
p. 125-139
PDF (Português (Brasil))
JUVENTUDE E CRIMINALIZAÇÃO DA POBREZA
Nívia Valença Barros, Celeste Anunciata Moreira, Kelly Murat Duarte
p. 141-148
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos Metodológicos
Analysis of empirical research dealing with teaching practices in the French, English and Portuguese language: results presented by two meta-analyses
Anderson Araújo Oliveira, Johanne Lebrun
p. 151-165
PDF (Português (Brasil))
FORMATION AND PERFORMANCE OF THE FOREIGN LANGUAGE TEACHER: AN APPROACH IN THE DIGITAL LITERAC
Greice da Silva Castela
p. 167-173
PDF (Português (Brasil))
HISTÓRIAS EM QUADRINHOS: UM TEXTO CAPAZ DE LEVAR CRIANÇAS A LEITURA DOS CLÁSSICOS
Silvana Ferreira de Souza, Arilda Inês Miranda Ribeiro, Renata Junqueira de Souza
p. 175-188
PDF (Português (Brasil))
LOS TRAYECTOS DE LA FORMACIÓN PARA LA ENSEÑANZA: EL CASO DE LOS PROFESORES UNIVERSITARIOS SIN FORMACIÓN DOCENTE DE GRADO
Marcela Ickowicz
p. 189-199
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos da Educação
NOTAS ACERCA DA PENA DE MORTE EM ROUSSEAU
Gilmar Henrique Conceicâo
p. 203-213
PDF (Português (Brasil))
GERENCIANDO A EDUCAÇÃO: A APLICAÇÃO DO MODELO DE ADMINISTRAÇÃO GERENCIAL NO SISTEMA EDUCACIONAL BRASILEIRO
Miriam Oliveira Santos, Ricardo Linden
p. 215-231
PDF (Português (Brasil))
Normas para Publicação
ORIENTAÇÕES AOS INTERESSADOS EM PUBLICAR NA REVISTA
Equipe Editorial
p. 233-235
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
child education
indigenous education
university
self-determination theory.
student support
internationalization
refuge
visual impairment
inclusion
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99356
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17299
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15446
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14482
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13752
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12841
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10379
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10355
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9813