PLANNING IN CURRICULUM TRAINING IN THE COURSES OF LICENCIATURE IN PHYSICAL EDUCATION: TEACHER AND STUDENT’S PERCEPTION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i19.11361Keywords:
Estágio Curricular - Licenciatura em Educação Física - PlanejamentoAbstract
The study has as objective to examine how the discipline Curriculum Training is planned, organized and developed in undergraduate courses in physical education from the teacher and student view. through a bibliographical survey on Teachers Formation in the Physical Education and about the Curriculum Training. It was performed a descriptive study with a qualitative approach that counted on the participation of 6 teachers by the Curriculum raining and 85 academics enrolled in this discipline of the course in question. We conclude that the Curriculum Training requires significant changes in the way that has been conducted, despite the commitment of teachers and academics. We warned the need to consider a project in which the whole context of the school and the University is participatory, aiming to search solutions and pointing ways to structure this process and recognition of its potential in professional training.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.