EDUCATION OF DEAF PEOPLE: INCLUSIVE SCHOOL VERSUS BILINGUAL SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i20.12666Keywords:
Educação inclusiva, escola bilíngue, educação de surdosAbstract
ABSTRACT: Recently, mobilizations in practically all regions of Brazil are fighting for the defense of a quality education for deaf children, without discrimination of any kind. Such recommendations have resulted in recurring discussions between teachers and researchers in education. From this perspective the present article aims to discuss the school context of deaf students in inclusive school and bilingual school. Therefore, using the literature and normative documents, we seek to substantiate how it operates on teaching and learning of this public at school. The results indicate that although this theme have won spaces in public policies and debates among researchers and deaf communities, there is long way to go on in the inclusion of deaf students in mainstream schools. The inclusion walks in slow steps and does not attend all the needs of those involved. In this context, bilingual education is a proposal prepared by deaf people themselves, who attends their needs, in which is not yet effected. This is a new proposal for education and has been gaining ground in policies for education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.