META SCIENTIFIC PRODUCTION STUDY ON SCHOOL AND FIELD OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i24.14381Keywords:
Educação do Campo, Escolas do Campo, Meta-análise.Abstract
The field school presents as design contributions in the process of social transformation of subjects inserted in the field and, in transforming feature, has been the focus of numerous academic research. Thus, this paper aims to present a metaestudo held from items available in the Capes Portal on Education Field and Field Schools, is a qualitative research. Were located, during the period 2008 to 2015, 26 articles on the subject, which are analyzed. To the questions of whether the national scientific production approach the identification of the school profile being formed in the field and the profile identified is considered to have the potential to meet the education field and its specific features, this study intends to promote on reflection the difficulties and possibilities of Rural Education to meet the educational demands of the population that context, according to the analyzes of different authors published in journals. To meet the objective of the research, the work was divided into a brief literature review on the trajectory of Rural Education, by focusing on schools located in the field and subsequently the methodology, categorization and analysis of the localized articles. Finally, they highlighted the important achievements under the Brazilian legislation in the field of education scenario, however evidenced hindering elements for effective structuring of educational profile consistent with such legislation and the population's needs.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.