Mathematical modeling and environmental education: aspects of some Brazilian production in the last decade
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i24.15361Keywords:
Modelagem Matemática, Educação Ambiental, Mapas Conceituais.Abstract
This paper presents a bibliographic survey of Brazilian academic production on Mathematical Modeling and Environmental Education published in Portuguese from 2006 to 2016. A literature search was carried out in Google Scholar, Brazilian postgraduate programs in Mathematics Education, CAPES databank of Brazilian theses, and Scielo databases. The search revealed the existence of at least four master dissertations, nine articles published in scientific journals and five full papers published in events related to mathematics teaching. Three main thematic focuses were characterized: Mathematical modeling and reflection on environmental problems; Mathematical modeling and awareness of environmental problems; Mathematical modeling and awareness of ecological problems; Mathematical Modeling and its influences for possible changes of attitudes. The explicit relations in each thematic focus were represented through concept maps.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.