FARMERS' OPINIONS ON FOREST CHANGES: A NEW SUBSIDY FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROCESSES
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i29.15543
Supporting Agencies
Keywords:
Agricultura Familiar. Preservação Ambiental. Recursos Hídricos.Abstract
This research aimed to identify the farmers' perceptions of the changes in the Forest Code as a way of subsidizing the Environmental Education processes. The present study was carried out through bibliographical and field research. Two Environmental Managers were chosen to collect information and the application of the forms to the 43 rural owners that compose the Sanga Mandaguari microbasin in the municipality of Ouro Verde do Oeste - Pr. Field research was carried out from February to March 2016. The Data were analyzed and interpreted with the assistance of the Statistical Package for Social Sciences - SPSS. The results showed that 97% of the properties are classified as family farming. Most are handicapped by having regained riparian vegetation before changes in legislation, although they consider that new riparian forest strips could be larger, and disagree with the width of the riparian forest preservation strip depending on the size of the property. Most do not believe that these new ranges will continue to preserve water resources and the ecosystem, yet they consider the “New Forest Code” to be more important because it allows for a larger area for production.Downloads
Additional Files
Published
06-12-2018
How to Cite
RIBEIRO FILHO, G. V.; CASARIL, K. B. P. B.; CARNIATTO, I.; SILVA, N. L. S. da. FARMERS’ OPINIONS ON FOREST CHANGES: A NEW SUBSIDY FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROCESSES. Educere et Educare, [S. l.], v. 13, n. 29, p. DOI: 10.17648/educare.v13i29.15543, 2018. DOI: 10.17648/educare.v13i29.15543. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/15543. Acesso em: 15 mar. 2025.
Issue
Section
Dossiê: Pesquisas em Educação Ambiental
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.