ORIENTATIONS OF LIBERALISM AND INTERNATIONAL ORGANIZATIONS FOR EDUCATION POLICIES IN BRAZIL: THE CASE OF PROFESSIONAL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v15i33.16333
Supporting Agencies
Abstract
The guidelines for educational policy in Brazil to introduce a relevant influence of the International Organizations, based on liberal assumptions. Considering financial loans, technical assistance and the conditions that these agencies impose on developing countries such as Brazil, as well as the understanding that social policies, among them educational ones, constitute a process of structural adjustments, we consider this work, From a bibliographical review of authors dedicated to this subject, to the analysis of the influence of International Organizations in education and, above all, in Professional Education in Brazil. We observed that the molds of this type of education are increasingly linked to the concepts of employability and competitiveness, in line with the development of the globalization of the economy and with the changes in the productive sector accentuated in Brazil in 1990 with the process of ongoing productive restructuring.Downloads
Published
06-01-2020
How to Cite
GARCIA, R. L.; ZANARDINI, I. M. S. ORIENTATIONS OF LIBERALISM AND INTERNATIONAL ORGANIZATIONS FOR EDUCATION POLICIES IN BRAZIL: THE CASE OF PROFESSIONAL EDUCATION. Educere et Educare, [S. l.], v. 14, n. 33, p. DOI: 10.17648/educare.v15i33.22385, 2020. DOI: 10.17648/educare.v15i33.16333. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/16333. Acesso em: 18 may. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.