LITERACY AND DIGITAL DEMOCRACY: A THEORETICAL APPROACH BASED ON PROINFO
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i10.3376Keywords:
Tecnologia, Educação, Política.Abstract
In public education in Brazil, the technology for teaching practice has been guided by the Department of Distance Education of the Ministry of Education, through the National Program of Educational Technology (ProInfo). The project aims to promote the pedagogical use of new information and communication technologies, equipping public schools of primary and secondary schools with computers and promoting training for educators. The purpose of this paper is to study the process of digital literacy in elementary and secondary education in public schools in Brazil, with special attention to the opportunities and limits of ProInfo. As an education policy grounded in a clothing technology, we expect a possible increment of participation in the collaborative construction of knowledge, a citizen's most literate, compared to the needs of digital democracy. So, as much as new technologies offer opportunities for participation in the political and pedagogical practices in education, such opportunities will be seized if there is possibly a perspective direction in public policy as ProInfo, willing (or forced) to combine education and policy.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.