HERO OR VILLAIN? THE ROLE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER FACE TO THE CULTURAL INDUSTRY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i8.385Keywords:
Educação Física, Formação de Professores, Indústria CulturalAbstract
One of the most evident aspects in the contemporary world is the central place occupied by the technological ways of production and reproduction of information. They take an always larger space in our lives, catalyzing our emotions and our attitudes facing the world and showing their gloomier side when collaborating with the maintenance of the status quo. We observed the influence of the Cultural Industry in several ambits, as well as in the school. Than we discussed the teacher's role taking the media in account: is he a hero or a villain? The discussion had as a starting point the fact that the teacher is inserted in that society, feeling and thinking according its concepts, often commercial, unjust and prejudicious. The study goes then, in the direction of a valorization of the teacher's education in humanities, starting from a reflection on himself and, so, transporting it into his pedagogic practice.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
GUAITA, N. R.; E SILVA, M. M. HERO OR VILLAIN? THE ROLE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER FACE TO THE CULTURAL INDUSTRY. Educere et Educare, [S. l.], v. 4, n. 8, p. p. 113–124, 2009. DOI: 10.17648/educare.v4i8.385. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/385. Acesso em: 18 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Trabalho e Educação Profissional
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.