STREET SOCIAL EDUCATION AND FREIRE’S EDUCATIONAL BASIS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i5.399Keywords:
educação, ação-reflexão-ação, educação social de rua, pressupostos freireanos.Abstract
This work starts from experience as a social street educator and day-by-day defiances lives in the practice, specially concerned with theoretical fundamentation of pedagogical intervention. In this perspective, the search was to clear how the Freire’s educational pressupoststo contribut to build educational practices in the range of social street educator. Used the metodological referencial of case study, in a qualitative approach, analyzing the speaks of previously chosen educators, the collectively elaborated material in study groups of project. Are the possibilities of the social street education by effective build of pedagogical action and Freire’s educational pressupostos – reality reading, conscientizacion, dialong and action-reflection-action. Are detached that educators used as action strategy the approach the collective games and starting from the problematization of limit-situations, are established dialogues that was starting points to re-build the activities. The reflexive practice is a fundamental element in teachers education with the significative mediation of critical dialogue between subjects.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
BORGES LIBERALESSO, R. de C. STREET SOCIAL EDUCATION AND FREIRE’S EDUCATIONAL BASIS. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 5, p. p. 117–123, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i5.399. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/399. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Núcleo Temático: Educação, Políticas Sociais e Estado
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.