THE PIBID AS PUBLIC POLICY OF STAY IN HIGHER EDUCATION AND TEACHER EDUCATION: A CASE STUDY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i13.6120Keywords:
PIBID, Ensino Superior, Geografia, Permanência, Acesso.Abstract
In recent years, the school census data published by the MEC show an increase in enrollments in higher education in the country. Considerable proportion of this is new registrations of students belonging to lower classes and therefore need to balance work and study in order to fund spending on higher education. In this sense, the challenge of access to university adds up to ensure the permanence of students in higher education and making the most of this same process of schooling. Thus, this paper analyzes the impacts of Institutional Scholarship Program Initiation to Teaching (PIBID) as a public policy of stay of undergraduates in higher education through a case analysis. To this end, we analyzed data obtained through questionnaires and interviews of students in the Bachelor's Degree in Geography from IES Public Paraná participating in PIBID. In our view, it is essential that Let us consider the need for the development of policies similar to that facing the challenge of ensuring that students from lower classesDownloads
Published
19-10-2012
How to Cite
GIROTTO, E. D.; FRANCISCHETT, M. N.; MORMUL, N. M. THE PIBID AS PUBLIC POLICY OF STAY IN HIGHER EDUCATION AND TEACHER EDUCATION: A CASE STUDY. Educere et Educare, [S. l.], v. 7, n. 13, 2012. DOI: 10.17648/educare.v7i13.6120. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/6120. Acesso em: 1 apr. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: O docente em foco: identidade, formação e trabalho do professor
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.