Improvising on a theme by Larrosa: classroom daily in a discipline about “narratives of self” in research in Music Education
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v8i16.6849Keywords:
Formação de professores, Educação Musical, Pesquisa (auto)biográfica, diários de aula.Abstract
This text talks about an autobiographical research about the lessons of a discipline of a Degree Course in Music. Such discipline deals with the "narrative of self" in qualitative research in music education. From the daily classroom, written during the first semester of 2012, are focused, priority, those that about classes in which pupils experience reports sought to be opposing the text snippets of Larrosa (2002), with respect to vision, narrative and legal dimensions. Such daily helped in a general reflection informing the discussion of a lesson to the other. They also assisted to increase reflection subject on education with those specific music. The theoretical structure, by Larrosa (2002) and the other texts, argued the debate. The intimate and local training of music teachers was approached. In this sense, it seemed consistent aim teaching methodologies and research that does not scatter the debates presented, but that the focus in the reflection on the "self experience". It is expected to contribute to the debates on higher education and the multiple exchanges between the research in education and music education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.