THE PEDAGOGICAL WORK IN PHYSICAL EDUCATION AND CONSTRUCTIVISM: ELEMENTS FOR THE DEBATE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i14.6877Keywords:
, Educação Física Escolar, saberes pedagógicos, construtivismoAbstract
The form as if understands the Education Physical and this intervention says respect part of the proper history of the humanity are one of the important pictures that must be disclosed for the understanding of a world that mobilizes the man in history and is mobilized with the man in history. In this space exchanges this article argues relationship between Education Physical and School, that is, as the educative processes marked out with buoys in the construction of the human knowledge are forged and the implications that this brings for the exercise of the profession and the benefit that brings to the citizen that knows, thus, from an empirical research of qualitative character analyzes the positioning of the professors of Physical Education between knowing and making in a constructivist perspective, considering if the pedagogical work with child and Education and Teaches Basic. Form interviewed 8 professors of Physical Education tied the 2 State Schools, 2 Private, 2 Municipal Schools and 1 Confessional. Amongst the effected discoveries one evidenced that for the professor of Physical Education to develop a constructivist work, between knowing and making it is necessary to understand the process of acquisition of knowledge of the child and its relations with the way.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.