The question of reprobation and its implications at the pedagogical practice
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i6.817Keywords:
Reprovação, Papel do professor, Prática pedagógica.Abstract
This work deals with partial results of an integrated research undergone by a group of researchers joined to the Master Education Program / UCDB, focusing on the problem of the reprobation by the teacher conception and its implications at the pedagogical practice. The group has carried a work out since 2000 joined to the fundamental teaching at the public schools (State and Municipal)in Campo Grande, Mato Grosso do Sul, with partnership among UCDB and the State and Municipal Educational Offices. The objectives of the research are: to investigate the reading which the teachers of the Municipal Fundamental Schools in Campo Grande / MS have about the reprobation and to analyse the implications of the conception of the teacher role about the question of reprobation at the pedagogical practice. It is evidenced that the reading of the teachers from the Municipal Fundamental Schools in Campo Grande / MS about the reprobation hypothesis of 50% of the students in a determined group can be categorized in the following way: 25% of the total respondents agree with this rate of reprobation; 65% of the total respondents disagree with this rate of reprobation; 10% of the total respondents do not know, did not answer or let the question without answer. Although it is not a concluded research, the data show that there is an improvement at the understanding of the teacher about the influence of the different contexts at the development of the student.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
LOPES, M. C. L. P.; SERRA, M. L. A. A. The question of reprobation and its implications at the pedagogical practice. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 6, p. p. 193–199, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i6.817. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/817. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
DOSSIÊ: ENSINO, FORMAÇÃO DE PROFESSORES E EDUCAÇÃO BÁSICA: PERSPECTIVAS INTERDISCIPLINARES
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.