COUNTRYSIDE EDUCATION AS BASIC PRESSUPPOSITION FOR INDUCING THE LOCAL DEVELOPMENT PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v8i15.8828
Supporting Agencies
FAPESPA
Keywords:
Sociedade. Educação. DesenvolvimentoAbstract
This article aims to discuss aspects of the field of education as a possibility for local development, seeks to show how the school education which is being implemented in different environments of urban (rural) may contribute to the local development process. Considering that the country is going through a time of change political, economic and social development which has been hypothesized by their relevance arises in this scenario, the absence of specific educational policies left the countryside at the mercy of this process. However, seeing the unveiling of the current debate on education field as educational proposal for these geographic areas, we see the prospect of intentions and possibilities of promoting local development. These reflections come from the theoretical bases of a research Masters and bibliographical physical and virtual.Downloads
Published
21-10-2013
How to Cite
GAIA, C. A.; GUERRA, R. B.; NUNES - UNIVERSIDADE FEDERAL DO PARÁ, J. M. V. COUNTRYSIDE EDUCATION AS BASIC PRESSUPPOSITION FOR INDUCING THE LOCAL DEVELOPMENT PROCESS. Educere et Educare, [S. l.], v. 8, n. 15, p. 147–162, 2013. DOI: 10.17648/educare.v8i15.8828. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/8828. Acesso em: 1 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Educação do campo
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.