THE TEACHING IDENTITY AND HER INFLUENCE IN THE PEDAGOGICAL PRACTICE IN CONTEXT OF DIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i14.8862Keywords:
Diversidade. Educação Inclusiva. Identidade docente.Abstract
The objective of this current article is to present the aspects of major significance extracted from research, which show how the Juiz de Fora municipal network teacher's professional docent identity is constituted and how this identity influences their teaching practices, specifically that exercised in context of student diversities. It was utilized as methodological proposal the analysis of the life stories of six beginner years municipal grammar school teachers, all in the beginning of their careers and graduated in Pedagogy from UFJF, obtained by means of open individual interviews. The research showed that the docent professional identity (re)constitution occurred mainly in the professorship experiences lived in context of diversity in the beginning of their careers, in which they reconstituted their identities in function of the influence exercised by the practical everyday school experiences, by the other school professionals and by the school culture, highlighting their pedagogical practices and their way of being as an individual and in their profession. To finalize, it was concluded that their docent identities had direct reflex in the pedagogical practice, resulting in propitious or not propitious environment for the students inclusion.Downloads
Published
25-10-2013
How to Cite
CAVALIERE - UNIVERSIDADE FEDERAL DE JUIZ DE FORA, G. de C. M. da S. THE TEACHING IDENTITY AND HER INFLUENCE IN THE PEDAGOGICAL PRACTICE IN CONTEXT OF DIVERSITY. Educere et Educare, [S. l.], v. 7, n. 14, p. 171–184, 2013. DOI: 10.17648/educare.v7i14.8862. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/8862. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.