EDUCATION OF THE PEDAGOGUE AND TEACHING OF SCIENCE: THE SCHOOL GARDEN AS A SPACE FOR DIALOGUES ON ENVIRONMENTAL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v9i17.9109Keywords:
Ensino de Ciências, Horta Escolar, Educação Ambiental.Abstract
Teacher education for the early years of elementary school generally includes minimum hours for contents related to the Teaching of Science. Given this issue, this paper presents some reflections on the education of pedagogues, specifically for the Teaching of Science, based on works of theoreticians such as Delizoicov and Angotti (2000); Bizzo (2002); Ducatti-Silva (2005); Ovigli and Bertucci (2009). The study aims at analyzing the teaching and learning in Science by implementing school gardens, and the way they can contribute to interdisciplinary studies at this stage of schooling. The garden enables the teacher to propose issues such as the problems related to nature, the use of pesticides that contaminate the food produced in the garden, the growing cycle, the soil characteristics, soil irrigation, the production relations, healthy eating, the distribution and provision of beds, among others. In this perspective, we believe that the inclusion of contents of Science in teacher education is essential for understanding the space garden/school and the way it can be used to promote the Environmental Education. The results showed that the school gardens are an important tool for the teacher since they permit to address issues related to the teaching and learning of Science, as well as to deepen topics related to the Environmental Education.Downloads
Published
10-01-2014
How to Cite
MALACARNE, V.; ENISWELER, kely cristina. EDUCATION OF THE PEDAGOGUE AND TEACHING OF SCIENCE: THE SCHOOL GARDEN AS A SPACE FOR DIALOGUES ON ENVIRONMENTAL EDUCATION. Educere et Educare, [S. l.], v. 9, n. 17, p. 283–292, 2014. DOI: 10.17648/educare.v9i17.9109. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/9109. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.