EVALUATION IN CURRICULUM TRAINING IN THE NURSING GRADUATION: EXPERIENCES AND DIFFICULTIES EXPERIENCED BY PROFESSORS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i19.9583Keywords:
Educação em saúde, Enfermagem prática, Avaliação em enfermagem.Abstract
The curriculum stage is considered critical time in the formation of nursing students, providing real experiences that contribute to learning and developing of skills and competencies. These are subjected to evaluation processes with the participation of the professor and of the nurse supervisor, making the act of evaluating a still dynamic act and difficult to objectification. The object investigated was the evaluation process in curricular training of a nursing program, in order to identify and describe the experiences and difficulties experienced by teachers. This was an exploratory and descriptive study that had as data source, collected informations from interviews with 10 teachers. The results showed that teachers curricular supervisors, realize the importance that the discipline brings to the training of students as the time of preparation for the labor market and report their experiences in the evaluation done in conjunction with the nursing supervisor.Downloads
Additional Files
Published
20-05-2015
How to Cite
GARCIA PAIANO, L. A.; RODRIGUES, R. M.; REIS CONTERNO, S. de F.; CAMBOIN, F. F. EVALUATION IN CURRICULUM TRAINING IN THE NURSING GRADUATION: EXPERIENCES AND DIFFICULTIES EXPERIENCED BY PROFESSORS. Educere et Educare, [S. l.], v. 10, n. 19, 2015. DOI: 10.17648/educare.v10i19.9583. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/9583. Acesso em: 31 mar. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.