University education, conflicts, borders and cooperation: interdisciplinary perspectives between Brazil and Ukraine
DOI :
https://doi.org/10.48075/educare.v19i49.33548Mots-clés :
University education; Interdisciplinary; Borders.Résumé
The dossier "University education, conflicts, borders and cooperation: interdisciplinary perspectives between Brazil and Ukraine" brings together national and international articles that problematize the complex relations of higher education in conditions of crisis, cross-border cooperation between cultures and fields of knowledge. With interdisciplinarity as a horizon, the manuscripts discuss how universities can build bridges across disciplinary boundaries in order to promote peaceful coexistence in regions marked by conflict and division. The texts address the potential of internationalization and university cooperation. Overall, this issue provides a thought-provoking and timely contribution to debates on the role of higher education in building more just and peaceful societies.
Références
This dossier was only possible thanks to the support of the Araucária Foundation, to whom we extend our sincere gratitude, which, through the "Program to Welcome Ukrainian Scientists", financed the arrival of three visiting researchers from Ukraine to work in the Post-Graduation Program, Stricto Sensu, in Society, Culture and Frontiers at Unioeste, Foz do Iguaçu campus.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.