TEACHING PRACTICE AND TEACHERS EDUCATION OF VISUAL ARTS TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1662Keywords:
formação inicial, estágio, ensino de arte, trabalho docenteAbstract
This article reflects the role of teaching practice in the training of Visual Arts teachers at the Paraná Faculty of Arts, by focusing on the undergraduate course, the teaching of art in the schools, and the students’ narratives about their teaching practice in schools. The impact and the conflicts between the teacher education course and actual practice felt by the students and show the small contribution of the Visual Arts Program to prepare the students for the reality of professional life. The students found that art education is still intrinsically related to a chronological and euro-centric history of art and also that the fact that art classes have peripheral status in the schools’ curriculum, make it even more difficult for art education to be considered to be an important part of human development. This research demonstrates that Arts is not understood fully in the school environment, showing the need for changes towards undergraduate courses, so that it is emphasized the articulation between courses, teaching practice and schools, new sources of information and academic knowledge, professional reality and every day live in school.Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
VASCONCELOS, S. T. TEACHING PRACTICE AND TEACHERS EDUCATION OF VISUAL ARTS TEACHERS. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 159–175, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1662. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1662. Acesso em: 18 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Aprendizagem e Ação Docente
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.