THE MULTIPLE ROLES OF EXHIBIT LEARNING IMPACT ASSESSMENTS IN A SCIENCE CENTRE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i30.18426Ключові слова:
learning, assessment, museumАнотація
Visitor’s engagement with an exhibit could be considered as an important learning indicator and predictor. Based on this idea, Barriault and Pearson (2010) proposed an assessment framework, which has been constantly used by a Canadian Science Centre - Science North for different areas and proposes since 2005. This paper presents and analyses this experience as well as discuss some features of this framework as accuracy, feasibility and adaptability for other contexts. Documental analysis and interviews with Science North science staff and directors were held in order to deeply understand how this assessment method has been used at this Science Centre over these 10 years. All interviewees pointed that data collected through this method has been used to make changes in an exhibit in order to improve visitor's engagement, in floor-staff training programmes, as an important information for international partnerships and sales and, more recently, as a Centre's management indicators. In addition, all respondents stressed the accuracy and feasibility as strengths of the tool as far as data collected is easy to understand and "make sense" for all staff. Science North's experience shows that collecting and analysing learning data can play an important role in providing useful findings for different areas of a science centre, and could be an important way to improve visitor’s experience at the museum.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.