Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
News
About
About the Journal
Editorial Policies
Editorial Team
Adhoc referees
Indexers
Privacy Statement
Cataloguing
Published papers
ORCID
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 1 (2015)
Vol. 9 No. 1 (2015)
Published:
28-04-2015
[DT] LINGUAGEM, DIVERSIDADE SOCIAL E PRÁTICA DOCENTE
INFLEXÕES DE UM BAKHTIN PROFESSOR: USOS CRIATIVOS DA LINGUAGEM OU UM APELO AO EXERCÍCIO DA AUTORIA
Ananias Agostinho da Silva, Francisco Vieira da Silva
e11464
PDF (Português (Brasil))
O ENSINO DO USO DA MODALIZAÇÃO PARA ALUNOS DO NÍVEL FUNDAMENTAL II: UMA PRÁTICA POSSÍVEL
Jaqueline Pizzi Melchior
e11814
PDF (Português (Brasil))
SALA DE AULA COMO ESPAÇO DE ENCONTRO DAS VARIEDADES LINGUÍSTICAS
Michele Cristiane Stumpf, Sanimar Busse
e11871
PDF (Português (Brasil))
LINGUISTICS POLICY IN BRAZIL: BRIEF REFLECTIONS ON THE OUTLOOK OF STUDY AND RESEARCH IN POST-GRADUATION
suany oliveira de moraes
e11280
PDF (Português (Brasil))
REFLECTIONS AND PRACTICAL REFERRALS TO THE USE OF DIGITAL STORYTELLING IN CLASSES OF PORTUGUESE OF ELEMENTARY SCHOOL
Greice da Silva Castela, Eliana Aparecida da Silva, Eliete Aparecida Borges
e11878
PDF (Português (Brasil))
REFLEXÕES E IMPLICAÇÕES DA PESQUISA EM LINGUÍSTICA APLICADA NA PERSPECTIVA TRANSDISCIPLINAR
Julia Cristina Granetto
e11887
PDF (Português (Brasil))
ARTE E COMUNICAÇÃO
MINOR EDUCATION AND THE TEACHING OF VISUAL ARTS: QUESTIONING THE NATIONAL CURRICULAR PARAMETERS
Daniela da Cruz Schneider
e11225
PDF (Português (Brasil))
CHARACTERS AND PLOT IN ADAPTATION OF DESONRA FOR MOVIE (2000) OF JM COETZEE
Ruane Maciel Kaminski Alves, Ximena Díaz Merino
e12050
PDF (Português (Brasil))
MILTON NASCIMENTO: A SMALL BIBLIOGRAPHY
alberto carlos de souza
e11794
PDF (Português (Brasil))
LENTES, REGISTROS, SIGNOS SOCIAIS: A VISÃO DE PRISÃO E DE DETENTOS, CRISTALIZADA A PARTIR DE IMAGENS DA REBELIÃO
Beatriz Helena Dal Molin, Leidiane Marques de Aguiar, Paulo Humberto Porto Borges
e11884
PDF (Português (Brasil))
O USO DOS E-READERS COMO CONTRIBUIÇÃO ÀS PRÁTICAS FOCAIS: UMA ABORDAGEM FENOMENOLÓGICA
Bruno Carvalho de Melo Rodrigues, Mary Vonni Meürer de Lima, Richard Perassi Luiz de Sousa, Berenice Santos Gonçalves
e11509
PDF (Português (Brasil))
CÉSAR DEVE MORRER: O FILME COMO POSSIBILIDADE DE COMUNICAÇÃO
Tânia C. K. Alves Assini
e13082
PDF (Português (Brasil))
CULTURA
O PENSAMENTO CRÍTICO CRIATIVO OSWALDIANO EM "O HOMEM E O CAVALO"
Wallisson Rodrigo Leites
e11835
PDF (Português (Brasil))
NAS PROFUNDEZAS DA ALMA: ENSAIO SOBRE O ROMANCE DIÁRIO DO SUBSOLO, DE FIODOR DOSTOIÉVSKI
Elis Regina Basso, Ximena Antonia Díaz Merino
e11862
PDF (Português (Brasil))
IMAGENS DOS AUTÓCTONES AMERICANOS: ENTRE OS REGISTROS OFICIAIS E A FICÇÃO HÍBRIDA
Rodrigo Smaha Lopes, Gilmei Francisco Fleck
e11802
PDF (Português (Brasil))
LIGHTS TO MULHERES MIX, OF IVO BENDER
Teresa Beatriz Azambuya Cibotari
e11525
PDF (Português (Brasil))
VISIONS OF INVISIBILITY: LITERATURE AS PROTEST AND SOCIAL CRITICISM IN RICHARD WRIGHT’S NATIVE SON
Ivens Matozo Silva
e11880
PDF (Português (Brasil))
UM JOGO DE RELAÇÕES: OS DEPENDENTES NA OBRA AS VISITAS DO DR. VALDEZ
Luis Fernando Tosta Barbato, Vinícius Nunes Veiga Veiga
e12828
PDF (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO
THE EXPERIENCE OF THE GRADUATING LANGUAGES STUDENT IN A LITERATURE TEACHING PROJECT
Rita Maria Decarli Bottega Decarli Bottega, Franciele Maria Martiny, Elisangela Redel, Aline Luane Fantinel, Leomir Bruch
e12652
PDF (Português (Brasil))
A AUTORIDADE DO PROFESSOR REPENSADA ATRAVÉS DA INDISCIPLINA E DO RESPEITO
Ingrid Simon, Anderleia Sotoriva Damke
e11852
PDF (Português (Brasil))
A QUESTÃO DA IDENTIDADE DO PROFESSOR
Fábio Luiz da Silva, Okçana Battini, Samira Fayez Kfouri
e11456
PDF (Português (Brasil))
LEARNING DISABILITIES AND THE PRACTICES IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Luiz Bosco Sardinha Machado Júnior, Flávia Soares Paiva, Shirley Maria Vicentin, Aline Francielly Santos, Francielle Inocência Oliveira, Joice Aparecida Silva, Marina Cizoto Bozzo, Sabrina Rissonio
e11258
PDF (Português (Brasil))
DA LICENCIATURA À SALA DE AULA: DILEMAS DA INSERÇÃO NA DOCÊNCIA
Milaine Menezes da Costa, Klinger Teodoro Ciríaco
e11469
PDF (Português (Brasil))
MOVEMENTS CELEBRATING THE ITALIAN ANCESTRY IN CASCAVEL/PARANÁ STATE: SOME PERCEPTIONS
Wânia Cristiane Beloni
e11556
PDF (Português (Brasil))
THE MEETING US AT SCHOOL: CONVERSATIONS ABOUT IDENTITY AND DIFFERENCE
Rafael Marques Gonçalves, Nubia Schaper Santos
e11271
PDF (Português (Brasil))
POST METHODS: THE IMPORTANCE OF TEACHER REFLECTION IN THE CHOICES FROM CLASSROOM
Cristiane Magalhães Bissaco
e11792
PDF (Português (Brasil))
O HÁBITO DE LEITURA DO PROFESSOR DOS ANOS FINAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Emanoela Luisiana Pereira, Mariza Macari de Almeida, Valdeci Batista de Melo Oliveira
e12659
PDF (Português (Brasil))
LINGUAGEM
AS RELAÇÕES DIALÓGICAS PRESENTES NOS DISCURSOS MOBILIZADOS NA CONSTRUÇÃO COLABORATIVA DE UM WEBJORNAL LABORATÓRIO
Fernanda Tais Brignol Guimarães, Vinícius Oliveira de Oliveira
e11592
PDF (Português (Brasil))
ABORDAGENS SOCIOINTERACIONISTA E INTERCULTURAL NO LIVRO DIDÁTICO DE LÍNGUA ALEMÃ: UM ESTUDO DE CASO
Cristiane Schmidt, Ciro Damke
e11805
PDF (Português (Brasil))
GENRE OPINION ARTICLE: AN ANALYSIS BASED IN SOCIOLOGICAL METHOD
Ana Claudia Wittholter
e12534
PDF (Português (Brasil))
THE DISCURSIVE GENRES IN THE CLASSROOM: A EXPERIENCE WITH THE READER'S LETTER
Simone Silvia Bedin Coelho, Terezinha da Conceição Costa-Hübes
e11749
PDF (Português (Brasil))
CASE STUDY ON DELETE THE ROTHIC IN INFINITIVE
Michelli Cristina Galli
e11890
PDF (Português (Brasil))
LINGUISTC VARIATION AND TEACHING OF PORTUGUESE LANGUAGE: DILEMMAS AND WAYS
Valeria Caimi Marquardt
e11557
PDF (Português (Brasil))
O ESTILO LINGUÍSTICO EM CONSIGNAS DE PRODUÇÃO DE TEXTO NAS SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Carmen Teresinha Baumgärtner, Similaine Sibeli da Silva
e12654
PDF (Português (Brasil))
THE DIALOGICAL RELATIONS IN THE CONSTITUTION OF ADVERTISING SPEECH GENRE
Denise Raquell Zimmer, Douglas Corrêa da Rosa
e12661
PDF (Português (Brasil))
IMAGENS E SONS
NOVAS LINGUAGENS VISUAIS EM TECNOLOGIAS WEARABLES: UMA ANÁLISE DA FOTOGRAFIA PRODUZIDA NO GOOGLE GLASS.
Lolita Fernanda Magni
e11586
PDF (Português (Brasil))
ESTUDOS DA NARRATIVA E DRAMATURGIA: MAD MEN E OS NOVOS DIÁLOGOS NARRATIVOS
Ana Carolina Cassiolato Barão, Acir Dias da SILVA
e12705
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Follow us on Facebook
Language
English
Português (Brasil)