Narratives of Teachers and Health Professionals: Methodological Principles For Training in the Area of Sexual Education
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v9i18.10808Keywords:
Narrativas, formação, sexualidade, professoresAbstract
This article aims to show the results of the search Education, Memory and Sexuality: Narratives of Teachers and Health Professionals about Sexual Education and Teacher Training, developed by Eliane Maria da Silva, in the Stricto Sensu Graduate Program in Education from the State University of Mato Grosso do Sul, University of Paranaíba Unit, in 2013. In order to understand how health and education professionals conceive the theme of sexuality we present and describe the training course in sexual education of these professionals residents of eight (08) counties in Mato Grosso do Sul, and as a methodological procedure for data collection we have the autobiographical narratives, also participants of Health and Prevention Project in Schools/SPE in Mato Grosso do Sul, during the Workshop: Constructing Dialogue on Healthy Sexuality in the Time of AIDS/SIDA, held in mid-2012. Results evidenced that the moment for self-reflection, enabled professionals to give another meaning to the imagery on the area of sexuality in the school context and, above it all, to understand their life and training histories.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.