EDUCATIONAL PROGRAMS IN THE DECADE OF NINETY: The IMPLEMENTATION Of the POLITICS Of The "NEW RIGHT" In BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i5.1118Keywords:
Educação, Políticas da Nova Direita, Políticas Educacionais.Abstract
This article has for objective to rescue historical and conceptually the principal educational programs that during the whole decade of ninety were fomented by the federal government and articulate government by ministry of Education while measures according to the reform of the education proposed in this whole period. In the same way we undertook the critical analysis of this calendar front to the process of restructuring of the economical calendar proposed by the articulation of the New Right. They were systematized and studied five great blocks of programs and more particularly the Programs of Support Financial, Alimentary, to the Health, to School/students and the Families and the Programs of Correction of Flow. The study ends that the educational politics in the decade he/she studies they seek the individuals' inclusion that historically are ruled to the margin of the distribution of wealth, of the activity laboral and of the access to goods and social services; however, that those politics are essentially palliative, looking for to eliminate the social conflicts and just to alleviate the extreme poverty of the population, since it is manage for the inclination systemic of the relationship cost-benefit.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
PLATT, A. D. EDUCATIONAL PROGRAMS IN THE DECADE OF NINETY: The IMPLEMENTATION Of the POLITICS Of The "NEW RIGHT" In BRAZIL. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 5, p. p. 37–57, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i5.1118. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1118. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Núcleo Temático: Educação, Políticas Sociais e Estado
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.