Accidents at school: professional´ opinions, risks, occurrence and elaboration of a paradidactic book about prevention.
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i29.13365Keywords:
acidentes escolares, ensino fundamental, livro paradidático.Abstract
Childhood accidents are predictable, and it´s important the knowledge of the school´s environment and the production of educational materials. The objective was to investigate professional education´s opinions, characterize aspects of risk and safety, identify the accidental occurrences and prepare a paradidactic book to prevent childhood accidents. The study was conducted with the vice director and a teacher of an elementary school in a city in São Paulo. It was made questionnaires, document analysis,filming of the school environment, analysis of books on the subject and elaborated a paradidactic book. It was found that falls were the most frequent accidents in school. It was concluded that´s a lack training or systematic action on the issue. The occurrence of accidents in school is a reality and provided subsidies for elaboration of paradidactic book, which is intended for use in educational activities at school.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.