BASIC EDUCATION AND THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES : PERCEPTIONS AND PROSPECTS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i22.13520Keywords:
Educação Básica, Tecnologia, Educação.Abstract
This article intends to analyze the presence and the use of digital technologies specifically between students of Basic Education, whereas such devices while possibility of features present and indispensable for the thematic approach linked to the prospects of learning. On the basis of the theoretical assumptions of the studies about technology education, philosophy, and of education, we concentrated, with this study, analyze the main approaches about concepts such as information and communications technology, and new digital technologies. In that sense, we will discuss the prospects on the development of the teaching-learning process in the basic school from the use of such technologies relating it to the indicators of educational development. We understand that in modernity, the fields of knowledge are characterised by the enlargement of its conceptual borders, and, therefore, will build on the theoretical instruments worked Demo (2009), Bottentuit e Coutinho (2008), Morin (2007) and in the philosophical, Rousseau (2009).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.