ANALYSIS OF REFERENCE MATERIALS IN THE AREA OF INTELLECTUAL DISABILITY INTENDED FOR CONTINUED TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i22.15563Keywords:
Educação Especial. Educação Inclusiva. Formação de Professores. Deficiência IntelectualAbstract
The education of students with intellectual disabilities is currently based on philosophical, political and legal integration principles, which provide for the enrollment of all students in regular education and common classrooms offering the Specialized Educational Assistance (SEA). For this is important offering preparation for teachers that address these demands. Considering offering Distance Education courses by the Ministry of Education, carried out a literature review aiming to identify and analyze instructional materials in the field of intellectual disabilities, used in special education teacher preparation, available on the Ministry of education (MEC) / Department of Continuing education, Literacy, Diversity (SECADI) site. After a search on the site two materials was found: Educational Service Specialist - Intellectual Disability and Support Services Specialized Education for Students with Intellectual Disabilities. These were analyzed in categories, which allowed the detection of concepts related to disability, the interaction between specialized and regular teacher'; the use of tools and finally the assessment of students with intellectual disabilities. It is estimated that, in general, the materials analyzed permeated some important issues related to intellectual disability. Although, as instructional materials for teacher training in the SEA nationwide, it is understood that some important aspects may have been neglected or unsuccessful, because of a political and theoretical positioning of some of its authors. As a conclusion it is suggested to conduct further exploratory research, bibliographic, for the analysis and the review of instructional materials for special education teachers preparation in distance education, with the expectation that the findings may somehow contribute to discussions about instructional materials.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.