DESCRIPTION AND SOCIAL BASES OF THE POLITICS AND EDUCATIONAL ADMINISTRATION IN BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i7.1735Keywords:
Políticas educacionais, Estado, Gestão, Escola.Abstract
Systemize bibliographical research, a relation is considered enters some moments of the history of the Brazilian education and the educational politics, the intervention of the State and the consequences in the school. The argument is defended that the public politics in the country have been repetitive in the direction to defend the necessity of decentralization, quality and, more recently, democratization of the education. For in such a way, aspects are approached on the basis of history, in the philosophy and the sociology of the education, organized in a historical sequence whose purpose is so only to show the historical evolution of the educational politics to the point to explain why today the absence of abided state actions is lived more what effectively it would make difference in the educational scene: quality of what citizen learns itself in the school with sights to the emancipation.
Keyswords: educational politics, State, management, school
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.