EDUCATE FOR THE LIVING AND THE DYING
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i10.2661Keywords:
Morte, Educar, Multidisciplinar e Interdisciplinar.Abstract
The absence of the pertinent subjects to the death in the educational ways must to a large extent, the terms in the moved away one from the death, virtue of a society that cultivates the curative omnipotence, the maintenance of the life whatever the cost and of any form. We changed ourselves into a society that closes the eyes and silences ahead of the Suicide and the Euthanasia, which exist of kept out of society form, neglected form, renegade form to the edges of the academic and social quarrels. To see human being as a whole, is to congregate physicist, biological, psycho-emotional, spiritual, in all complexity, and, thus to produce knowledge that leaves of an Inter base, multi and to transdisciplinary, is to understand that, when does not have explanation, when it does not have words to describe, is there that the “human being” of the being meets, and is in this scope that we find the subject of the death that must be boarded in the educational environment. This does not imply in having “Doctors in Thanatology” in the Schools, but, only in understanding that of form multi and to interdisciplinary, of critical and reflexive form, any person with maturity and educative formation is apt to dialogue on this thematic one.Downloads
Published
10-01-2011
How to Cite
GOIS DE MORAES, I. I.; OLIVEIRA, I. de G. de. EDUCATE FOR THE LIVING AND THE DYING. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 10, 2011. DOI: 10.17648/educare.v5i10.2661. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2661. Acesso em: 22 may. 2024.
Issue
Section
Fundamentos da Educação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.