PERFORMANCE ANALYSIS IN ESSAYS OF STUDENTS BENEFITED AND NOT BENEFITED BY THE QUOTAS SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i10.3546Keywords:
Vestibular, Redação, Sistema de cotas.Abstract
This work aims to reflect about the relation between the performance in the essay test in the university entrance examination and the quotas system implemented in 2009 at the Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Unioeste. The purpose of the analysis of these essays was to observe the existent differences in performing this test between students approved by the social quotas system and without it. The corpus of this research is constituted by 122 essays, being 40 from the approved students in Dentistry, 40 from the approved students in Civil Engineering and 42 from the approved students in Medicine. These three courses are, historically, the ones that present highest competition in the university entrance examination in the campus of Cascavel - Unioeste. The presentation and following analysis of the data related to both groups of students produced different thoughts about the presupposition in which the quotas system is justified: the one that students come from public schools would have more difficulties in getting a good performance in the essay test in the university entrance examination.
KEYWORDS: university entrance examination, essay test, quotas system.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.