FORMATION AND PERFORMANCE OF THE FOREIGN LANGUAGE TEACHER: AN APPROACH IN THE DIGITAL LITERAC
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i5.398Keywords:
letramento digital, formação docente, ensino de línguas estrangeirasAbstract
This article discusses the double challenge of the professionals in the education field in relation to the digital literacy, and on the other hand to find out a pedagogical approach which allows the students’ full literacy process as future teachers or even as normal students in the primary or secondary school levels. It concerns, on one side, changing the reality in which schools offer access to computers and to the net system to their teachers but they almost do not use the tools they have in the school environment, and on the other side, offering to the learners the conditions which enable them to take part effectively in the digital reality in which our society live in. Even so, the universities stay on the verge of a teaching education which includes a professional capacity, such as the letter courses, to handle and explore didactically the computer and the Internet sources in the teaching of foreign languages.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
DA SILVA CASTELA, G. FORMATION AND PERFORMANCE OF THE FOREIGN LANGUAGE TEACHER: AN APPROACH IN THE DIGITAL LITERAC. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 5, p. p. 167–173, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i5.398. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/398. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Fundamentos Metodológicos
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.