LEARNERS OF EARTH KNOWLEDGE-FIELD PROJOVEM IN THE PRACTICE OF FAMILY FARMING IN CIPOLÂNDIA/MS: SOCIAL INSERTION AND OPORTUNITY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v8i15.5725Keywords:
Educação do Campo, Inserção e oportunização social.Abstract
This article discusses the perception of young people aged 23 to 30 years of Cipolândia/MS about the impact and contributions of the national programme for the inclusion of youth (Projovem) Field-Knowledge of the Earth to their social insertion and oportunização. We used the qualitative research as prospect of treatment of the object, through the interview as an instrument of data collection, from a screenplay previously prepared with semi-structured questions. The results showed that, although the PROJOVEM-Field: Knowledge of the Earth has as proposal the professional qualification and education for young farmers there are substantive issues still need to be addressed: the right to land, the structure of income-generating programmes, support and creation of instruments for the determination of the man in the field. In this sense, the perceptions of the subject interviewed, to the reality of Cipolândia/MS, provoked that social insertion and opportunity generated by the program is valid but very fragile.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.