RURAL PUBLIC SCHOOLS: POLICY NECESSARY TO OVERCOMING INEQUALITY AND EXCLUSION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v8i15.8813Keywords:
classes multisseriadas, educação especial. formação de professoresAbstract
The objective of this article is to characterize the rural public schools and weaving reflections on policy necessary to overcoming inequality and social exclusion . The text is from collective investigations that make use of the instrumental approach of qualitative research, with techniques such as data collection interview, observation and documental analysis. Analyze the situation of children with special education necessities and school reality of multigrade classes, in the state of Paraná. There is a striking exclusion with respect to the difficulties of access to school for people with special necessities, well as the fragile formation of the teachers and working conditions. After analyzing the state of reality with case studies, there is the potential of local political and pedagogical practices organized collectively as mechanisms to overcome academic problems.
Keywords: rural school; inequality; exclusion; educational policy.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.