THE RELATIONSHIP BETWEEN WORK AND EDUCATION IN SCHOOL ITINERANT OF MST PARANA
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i20.9762Keywords:
Escola Itinerante, Educação, Trabalho, Formação humanaAbstract
In this work we seek to understand how the Itinerant School of the Landless Rural Workers Movement - MST , on the complex presented today in the world of work and its multiple influences on education , associates expressed the contradictions in reality to accumulate knowledge and incorporate the work as reference in the educational process . The research takes a qualitative character, adopting as the theoretical-methodological approach to address the scientific study empirically based insights of central categories that underpin the research, including: Labor, Human and Training School. Given the objective circumstances that limit the Itinerant School , found a remarkable relevance of their pedagogical practices that propose to integrate human labor into school knowledge . In this sense, it is understood that these practices demonstrate fruitful initiatives toward building a new form of organization of the teaching - educational work , presenting opportunities to craft strategies and tactics for implementation of the educational proposal of the MST .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.