INDISCIPLINE IN SCHOOL: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i29.15756Keywords:
Indiscipline. School, Family.Abstract
This is a qualitative, bibliographical/documentary research whit the objective of contextualize the problems faced with an indiscipline in the school in a situation that involves the students, the professionals of the education and the families; It addresses the problem of indiscipline in schools, the performance as difficulties that a school community has faced in recent years. Parents, teachers and technical and pedagogical staff suffer daily from the misbehavior of students, who by challenging a logic of school control, are labeled as incompetent, unprepared, minor offenders, because they do not adhere or discipline mode imposed by the school system. The effects are perceived in daily indiscipline in and out of school. This article approaches the contemporary scenario of public schools in Brazil, highlighting a relationship between student-school-family. The text also analyzes which behavioral factors interfere in the relations of students and their teachers in the classroom, the lack of interest in the study and the losses in the process of teaching and learning, for the construction of knowledge and the exercise of citizenship.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.