TEACHING, POST-GRADUATION AND TEACHING IMPROVEMENT IN UNIVERSITY: A NECESSARY RELATIONSHIP
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1658Keywords:
formação de professores, docência universitária, educação superiorAbstract
This article reflects upon the importance of the pedagogical dimension in teachers education for those who will work in universities. This dimension has been often neglected by post-graduation courses in our country. Starting a teaching career in a university it is necessary to be knowledgeable in the field of interest and because of the postgraduate course attended by the university teacher we see some pedagogical conflicts for the university teacher. The lecturer endures this situation in silence but it deeply affects the relationship between the university lecturer, the students and the institution. As we are discussing this problem we try to situate the issue the origins of post-graduation in Brazil the lack of pedagogical development of most of the educators, especially those who are bachelors. Theuniversity as the locus of the teaching development can not exempt itself from facing this question, and supports and promotes to overcome problems that affects university lecturers and students because the pedagogical relations.
Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
BASTOS, C. C. B. C. TEACHING, POST-GRADUATION AND TEACHING IMPROVEMENT IN UNIVERSITY: A NECESSARY RELATIONSHIP. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 103–112, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1658. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1658. Acesso em: 3 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Aprendizagem e Ação Docente
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.