MULTIFUNCITIONAL RESOURCE ROOMS: THE OFICIAL PROPOSAL TO WORK WITH STUDENTS INTELECTUALLY DISABLED
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v9i0.10646Keywords:
Sala de Recursos Multifuncional, Trabalho Docente, DeficiênciaAbstract
ABSTRACT: The study had as its object to understand the proposal made by MEC [Ministry of Education] about the teaching work in the Multifunctional Resource Rooms (MRR), along with students intellectually disabled. It was opted to realize the research through documental and bibliographic studies. During the documental investigation, we selected materials displayed by MEC, like the current legislation that supports this kind of specialized work, which would lead us through the pedagogical issues. The bibliographic search subsidized the analysis of these documents by offering a deeper knowledge about the specificity of the development of intellectually disabled people, according to the Cultural-Historical Theory. The developed study presented the comprehension that the argument board, shown in the leading documents published by MEC, is compatible with the principles of the Constructivist theory, that presents an conceit about the human development in which the learner himself measures his development, not giving priority to the necessary and inherent mediation in the educational process, once it relegates the scholar content and the act of teaching. We pointed out the need of researches and discussions about the teaching work in the MRR, which would provide the teacher theoretical references that add a bigger consistence to the act of teaching and adopt the mediation and the role of the teacher as fundamental elements to the development of the superior psychological functions.
KEY WORDS: Multifunctional Resource Room; Teaching; Intellectually Disable.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.