The elaboration and the aplication of digital evaluation for a presential course

an analysis of the perceptions of the students in graduate teaching

Authors

  • Carlos Frederico Charret Brandt Universidade Tecnológica Federal do Paraná https://orcid.org/0000-0001-6636-2432
  • Giani Carla Ito Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
  • Eduarda Maria Schneider Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
  • Anderleia Sotoriva Damke Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR/PPGECT)
Supporting Agencies

Keywords:

Métodos de avaliação, Avaliação online, Percepção dos alunos.

Abstract

This article aims to describe a digital assessment method applied in a classroom teaching course and to analyse the students' perceptions about the assessment carried out. The methodology, with a qualitative approach, consisted of describing the method of elaboration, application and correction of the assessment, as well as investigating, through content analysis, the perceptions about digital evidence issued by the subjects. The results show that the use of the digital test in face-to-face teaching was innovative when inserting technological tools in the teaching and learning process, however it requires proper infrastructure and that the teacher has mastery of the method to insert it in his practice. 

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Author Biographies

Carlos Frederico Charret Brandt, Universidade Tecnológica Federal do Paraná

COBIO/UTFPR - Cosmologia e Gravitação, Ensino.

Giani Carla Ito, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Doutora em Computação Aplicada, Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE). Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR).

Eduarda Maria Schneider, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Doutora em Educação para a Ciência e a Matemática, Universidade Estadual de Maringá (UEM). Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR).

Anderleia Sotoriva Damke, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR/PPGECT)

Doutoranda em Ensino de Ciência e Tecnologia, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR/PPGECT).

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Published

26-08-2022

How to Cite

BRANDT, C. F. C.; ITO, G. C.; SCHNEIDER, E. M.; DAMKE, A. S. The elaboration and the aplication of digital evaluation for a presential course: an analysis of the perceptions of the students in graduate teaching. Revista Brasileira de Educação em Ciências e Educação Matemática, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 235–252, 2022. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/rebecem/article/view/27800. Acesso em: 29 jun. 2024.

Issue

Section

Relato de Experiência