Interaction, interactivity and communication in the pedagogical mediation in Online Education
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v9i18.10071Keywords:
Mediação pedagógica, Interação/interatividade, pesquisa bibliográfica.Abstract
The purpose of this essay focuses on a review of studies based on the collection of theoretical contribution on the influence of interaction and tecnomídias in professorial mediation process. The investigation identified a group of 72 articles that investigate processes of mediation, education and teacher training, use of ICT in education, educational action strategies, linking them to the apprehension of knowledge to foster new ways and perspectives on teacher education. Having seen broaden the search field of materials to be searched out performed a selection of items to form a database manager with referrals Isis web knowledge. It used to filter for a specific research between the years 2005-2014 considering languages: English, Portuguese and Spanish. The areas of research focused on the areas of Social Sciences and Technology. The search area encompassed Education Educational research focused and Information sciences library scince. This research presented an exploratory, qualitative research addressing. The methodology chosen was based on literature review of articles in leading magazines disseminated associated with Research in Education, outreach and education. This research characterized as secondary by Marconi and Lakatos (2011) allowed maturation and weights possession of the cataloged data set. Aimed to reflect on the processes of research, zoning studies, strategies for data analysis and the construction of a research project in the area of Teaching Science to group information hoping that they provide and substantiate prior to the development of a doctoral thesis research.
Keywords: Pedagogical mediation; Interaction/interactivity; Research literature.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.