Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
vol. 7, N. 13 (2012): Dossiê Identidade, formação e trabalho do professor
vol. 7, N. 13 (2012): Dossiê Identidade, formação e trabalho do professor
Published:
19-10-2012
Editorial
1º Sem. 2012
Vol. 7 nº 13
PDF (Português (Brasil))
Núcleo Temático: O docente em foco: identidade, formação e trabalho do professor
FORMAÇÃO DE PROFESSORES EM PORTUGAL, CULTURAS DE COLABORAÇÃO E GESTÃO INTEGRADA DO CURRÍCULO
Elza Mesquita, João Formosinho, Joaquim Machado
PDF (Português (Brasil))
REFLECTIONS ABOUT THE INITIAL TRAINING AND PROFESSIONAL PRACTICE OF THE GRADUATES OF COURSE PEDAGOGY
Caroline Machado Cortelini Conceição, Ângela Maria Silveira Portelinha
PDF (Português (Brasil))
Capital, Literature and Education in the age of semi-formation
Claudiana Soerensen
PDF (Português (Brasil))
INDISCIPLINE: PROVOCATIONS TO PRACTICE AND FORMATION OF TEACHERS
Flavio Fernando de Souza
PDF (Português (Brasil))
ADAPTED INFANTILE BOOKS FOR A CHILD WITH VISUAL DEFICIENCY: THE EXPERIENCE OF SCHOLARSHIP HOLDERS PIBID OF THE FFC/UNESP/MARÍLIA
Fátima Inês Wolf de Oliveira, Ariane da Silva Rodrigues, Mariana Paula Pereira Scavoni, Marina Serracchiani Ferrari
PDF (Português (Brasil))
THE PIBID AS PUBLIC POLICY OF STAY IN HIGHER EDUCATION AND TEACHER EDUCATION: A CASE STUDY
Eduardo Donizeti Girotto, Mafalda Nesi Francischett, Najla Mehanna Mormul
PDF (Português (Brasil))
INCLUSION AND INTERACTION: RESEARCH ABOUT THE WORK OF TEACHER OF SPECIAL EDUCATION IN BIDOCÊNCIA
Renata Gomes Camargo, Luana Zimmer Sarzi
PDF (Português (Brasil))
PROCEDURES FOR BECOMING A TEACHER: A STUDY OF IDENTITY AND TEACHER TRAINING
Luis Paulo Cruz Borges
PDF (Português (Brasil))
PROLETARIANIZATION AND SUB- PROLETARIANIZATION OF THE TEACHING WORK: LIMITS AND VALIDITY OF THE PROFESSIONALIZATION AS ALTERNATIVE
Antonio Valricélio Silva
PDF (Português (Brasil))
REFLECTIONS FOR TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: TEACHING IN HIGHER EDUCATION ISSUE
Rodrigo Roncato Marques Anes
PDF (Português (Brasil))
A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES E AS TECNOLOGIAS MIDIÁTICAS NA ESCOLA
Maria Rosilene Maues Gomes
PDF (Português (Brasil))
A INTERNET COMO FONTE DE TEXTOS PARA O ENSINO DE E/LE: ALTERAÇÕES NA TRANSPOSIÇÃO DIDÁTICA DE TEXTOS VIRTUAIS
Cristina Vergnano-Junger, Rafael dos Santos Lazaro
PDF (Português (Brasil))
Keywords
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
96532
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
16163
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
13556
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
13361
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13039
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
12636
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
10240
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10153
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
9889
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9542