Ir al contenido principal
Ir al menú de navegación principal
Ir al pie de página del sitio
Open Menu
Actual
Archivos
Notícias
Tutoriais
Acerca de
Sobre la revista
Envíos
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Buscar
Registrarse
Entrar
Inicio
/
Archivos
/
Vol. 1 Núm. 01 (2022): Edição Especial - Vol 1, Nº 01 – 2022
Vol. 1 Núm. 01 (2022): Edição Especial - Vol 1, Nº 01 – 2022
Edição Especial– Vol 1, Nº 01 – 2022 – ISSN 1981-478X
Publicado:
15-12-2022
Editorial
Editorial
Marcos Nestor
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Ficha catalográfica
Marcos Nestor
PDF (Português (Brasil))
Artigos
THE NATIONAL COMMON BASE HISTORY CURRICULAR IN THE FINAL YEARS OF ELEMENTARY EDUCATION AND THE THEMATIC AXIS “PEOPLES AND CIVILIZATIONS”
Rita de Cássia da Silva Kneib, Alessandra David
PDF (Português (Brasil))
Mathematics education in Pedagogy courses in Brazil: a meta-analysis of stricto sensu research 2003-2018 Abstract
Larissa Barbosa Luiz Rodrigues da Silva, Ettiène Cordeiro Guérios
PDF (Português (Brasil))
STUDY ON LITERACY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: TEACHER AS AUTHOR OF HIS/HER DIDACTIC MATERIAL
Liziana Arâmbula Teixeira, Priscila da Rosa Lescano Dias, Thaise da Silva
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION WITH TECHNOLOGIES AND POLITICAL-PEDAGOGICAL PROJECT
Luciana Cristina Porfírio, Rosemara Perpétua Lopes
PDF (Português (Brasil))
BUILDING THE CONCEPT OF NUMBER: THE TAMPINHAS PROJECT
Dulcimária Ferreira da Cunha Marçal, Ellen Michelle Barbosa de Moura, Geraldo Eustáquio Moreira, Lygianne Batista Vieira
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS OF KNOWLEDGE REVEALED IN PERUVIAN TEXTBOOKS TO TEACH MATHEMATICS IN PRIMARY EDUCATION
Poliana do Nascimento Figueira, Edvonete Souza de Alencar
PDF (Português (Brasil))
This research analyzes educational policies for international migrant students in the final years of elementary school in the State Education Network of Mato Grosso do Sul. The access to education must be immediate for migrant students regardless of their
Edgar da Silva Queiros, Celeida Maria Costa de Souza e Silva, Ariadne Celinne de Souza e Silva
PDF (Português (Brasil))
TASKS FOR TEACHER EDUCATION FOR DEVELOPING MATHEMATICS TEACHERS SPECIALIZED KNOWLEDGE IN THE SCOPE OF ALGEBRAIC THINKING IN CONTEXT OF REGULARITIES: EXAMPLES OF KNOWLEDGE TO BE DEVELOPED
Miguel Ribeiro, Alessandra Almeida
PDF (Português (Brasil))
SALESIAN CATHOLIC CONFESSIONAL EDUCATION AND THE SOCIAL IMPLICATIONS FOR POWER STRUCTURES
Jéssica Lima Urbieta, Jacira Helena do Valle Pereira Assis
PDF (Português (Brasil))
Enviar un artículo
Enviar un artículo
Palabras clave
Idioma
English
Español (España)
Português (Brasil)
Información
Para lectores/as
Para autores/as
Para bibliotecarios/as
Más leídos
O PROJETO ÉTICO-POLÍTICO PROFISSIONAL NO DIA-A-DIA DA PRÁTICA PROFISSIONAL DO SERVIÇO SOCIAL
18973
Ensino de História e concepções historiográficas
18550
O ESTADO DE NATUREZA EM ROUSSEAU
13160
ESTUDO DE CASO DE ALUNO COM DIAGNÓSTICO DE TRANSTORNO DE APRENDIZAGEM SEM OUTRA ESPECIFICAÇÃO
11562
DITADURA “CIVIL-MILITAR”?: CONTROVÉRSIAS HISTORIOGRÁFICAS SOBRE O PROCESSO POLÍTICO BRASILEIRO NO PÓS-1964 E OS DESAFIOS DO TEMPO PRESENTE
7909
A MERCANTILIZAÇÃO DO CORPO: MÍDIA E CAPITALISMO COMO PRINCIP AIS AGENTES DA PROMOÇÃO DO CONSUMO E DO MERCADO
7542
O DIÁRIO DE BORDO NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES: EXPERIÊNCIA NO PIBID DE PEDAGOGIA
5783
Memória e Sociedade: uma breve discussão teórica sobre memória social
5516
"O filho eterno": resenha crítica
4992
De Vargas a Collor: urbanização e política habitacional no Brasil
4734