Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4, N. 7 (2009): Dossiê História, Sociedade e Educação
Vol. 4, N. 7 (2009): Dossiê História, Sociedade e Educação
Published:
09-03-2010
Páginas Iniciais
APRESENTAÇÃO DESTE NÚMERO DA REVISTA
André Paulo Castanha, João Carlos da Silva
p. 7-11
PDF (Português (Brasil))
Núcleo Temático: História, Sociedade e Educação
AS UNIVERSIDADES EUROPÉIAS NO PERÍODO PRÉ-MODERNO (SÉCULO XII-1800)
Peter Johann Mainka
p. 19-32
PDF (Português (Brasil))
EL CAMBIO EN LAS UNIVERSIDADES PÚBLICAS. UNA APROXIMACIÓN A LA REALIDAD LOCAL EN SINALOA
Marcela Rebeca Contreras Loera, Jorge Ernesto Quintero Félix, Aída Alvarado Borrego
p. 33-46
PDF (Português (Brasil))
A PEDAGOGIA HUMANISTA DE SÃO JOÃO DA CRUZ (1542-1591) NO SÉCULO XVI
Cézar de Alencar Arnaut de Toledo, Marcos Ayres Barboza
p. 47-65
PDF (Português (Brasil))
A EDUCAÇÃO COMO CURA PARA A CORRUPÇÃO DO GÊNERO HUMANO NO PENSAMENTO DE COMENIUS
Edson Pereira Lopes
p. 67-81
PDF (Português (Brasil))
CITIZENSHIP AND EDUCATION: NOTES AROUND A BOURGEOIS CATEGORY
José Claudinei Lombardi
p. 83-96
PDF (Português (Brasil))
PUBLIC INSTRUCTION, ELEMENTARY KNOWLEDGE AND SCHOOL CURRICULUM: REFLETIONS FROM CONDORCET´S WORK
Sidney Reinaldo Silva
p. 97-111
PDF (Português (Brasil))
TEACH SCIENCE OR HUMANITIES ACCORDING TO AUGUSTO COMTE
Sérgio Tiski
p. 113-131
PDF (Português (Brasil))
PUBLIC EDUCATION IN THE PROVINCE OF PARANÁ: REFLECTIONS BASED ON THE REPORTS OF THE PERIOD BETWEEN 1854 AND 1874
Maria Elisabeth Blanck Miguel, Henrique Klenk
p. 133-145
PDF (Português (Brasil))
Political history: the historiographer study of Power, dos micro power, do discourse and Political Imaginary
José D'Assunção Barros
p. 147-162
PDF (Português (Brasil))
STATE, PRESS AND IDEOLOGY (1950)
Maria Isabel Moura Nascimento, Claudia Maria Petchak Zanlorenzi
p. 163-177
PDF (Português (Brasil))
FLORESTAN FERNANDES AND THE UNIVERSITY LIFE: REFLEXIONS ON THE TEACHING WORK
Gilcilene de Oliveira Damasceno Barão
p. 179-190
PDF (Português (Brasil))
PAULO FREIRE AND THE EXILE IN CHILE: A MUTUAL CONTRIBUTION TO A VISION OF WORLD
Marco Antonio Batista Carvalho
p. 191-201
PDF (Português (Brasil))
BODY, EDUCATION AND HOMINIZATION: POSSIBILITIES OF ANALYSIS FROM HISTORICAL MATERIALISM
Carlos Herold Junior
p. 203-221
PDF (Português (Brasil))
NATION-STATE AND ITS SPECIALIZED GARDENING STRATEGIES: HEALTH AS A FOCUS OF ACTION
Ivan Marcelo Gomes, Alexandre Fernandez Vaz, Selvino José Assmann
p. 223-235
PDF (Português (Brasil))
THE STATE UNIVERSITY OF THE WEST OF THE PARANÁ (BRAZIL) AND ITS HISTORICAL AND SOCIAL CONTEXT
Paulino José Orso
p. 237-245
PDF (Português (Brasil))
THE MODERN SCHOOL, THE SCHOOL OF SPECIAL EDUCATION AND ITS PEDAGOGIES
Gilberto Luiz Alves
p. 247-257
PDF (Português (Brasil))
THE APPLIED SOCIAL AND IDEOLOGICAL FUNCTION OF THE PUBLIC SCHOOL OF SECONDARY EDUCATION FROM PARANÁ (1979-2006)
Karina Griggio Hotz
p. 259-272
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS AND PERSPECTIVES FOR THE STUDY ON THE HISTORY OF THE EDUCATION IN THE CURRENT MESOREGION WEST OF THE PARANÁ
Denise Kloeckner Sbardelotto
p. 273-291
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos da Educação
ARISTOTLE: VALIDATION OF POLITICAL POWER
José Otacílio da Silva
p. 295-312
PDF (Português (Brasil))
MARKET, CITIZEN AND SOME QUESTIONS ON EDUCATION
Sonia Regina Landini
p. 313-327
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos Metodológicos
Nine Year-old Fundamental Teaching: Organizational and Methodological Questions
Nájela Tavares Ujiie
p. 331-342
PDF (Português (Brasil))
RESIGNIFYING THE SCHOOL SUPERVISOR'S PRACTICE TENDS AS PERSPECTIVE OF PERFORMANCE THE INCORPORATION OF THE RESEARCH-ACTION IN THE SCHOOLS
Nadja Valéria dos Santos Ferreira
p. 343-354
PDF (Português (Brasil))
Políticas Educacionais
DESCRIPTION AND SOCIAL BASES OF THE POLITICS AND EDUCATIONAL ADMINISTRATION IN BRAZIL
Liliana Soares Ferreira
p. 357-371
PDF (Português (Brasil))
INVOLVEMENT OF FAMILY IN POLITICAL PEDAGOGICAL PROJECT OF SCHOOL.
Paulo Gomes Lima, Solange Cachimiro Ferreira de Biázzio
p. 373-385
PDF (Português (Brasil))
Normas para Publicação
ORIENTAÇÕES AOS INTERESSADOS EM PUBLICAR NA REVISTA
Equipe Editorial
p. 387-390
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
child education
indigenous education
university
higher education
refuge
motivation;
playfulness
entrepreneurship
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99343
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17298
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15429
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14480
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13752
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12838
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10379
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10355
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9809