Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
PPGECEM
Pareceristas ad hoc
Indexadores
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 1 (2024): Revista Brasileira de Educação em Ciências e Educação Matemática
Vol. 8 No. 1 (2024): Revista Brasileira de Educação em Ciências e Educação Matemática
DOI:
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.v.8.n.1
Published:
11-06-2024
Expediente
Sumário
i-ii
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2024.v.8.n.1.33305
Richael Silva Caetano
iii-iv
PDF (Português (Brasil))
Estudos
A multisensory approach for teaching chromatography in an inclusive perspective
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2024.v.8.n.1.30185
Lucas Pasquali Darim, Camila Pinto Dourado, Verónica Marcela Guridi , Adilson Pereira, Rodrigo Camara Barboza, Miriam Sannomiya
1-24
PDF (Português (Brasil))
Pesquisa
Methodological an didactic aspects of research on teaching by investigation
an analysis of journals on Science and Mathematics Education
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2024.v.8.n.1.30927
Reobe Felipe da Silva, Verônica Tavares Santos Batinga, Ivoneide de Carvalho Lopes Barros
25-47
PDF (Português (Brasil))
Elements of scientific literacy in the speech of teachers in the early years
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2024.v.8.n.1.30340
Adriane Kis Schultz, Danusa de Lara Bonotto
48-70
PDF (Português (Brasil))
Active learning methodologies as a proposal in the initial training processo of Biology Teacher
interpretative analysis through a teaching unit
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2024.v.8.n.1.30923
Keile Calza, Carlos Eduardo Bittencourt Stange
71-94
PDF (Português (Brasil))
The role of statistical literacy in the challenges of the new high school
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2024.v.8.n.1.32079
Cassio Cristiano Giordano, Silvia Caroline Salgado Pena, Mauren Porciúncula
95-109
PDF (Português (Brasil))
Research-Extension and the commitment to critical-transforming environmental education
intersections between agroecology and chemistry teaching
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2023.v.7.n.4.31216
Luana Alchini, Renata Orlandi, Graziela Piccoli Richetti, Edilaine Aparecida Vieira
110-132
PDF (Português (Brasil))
Keywords
initial teacher training
graduation
knowledge
know-how
school subject
enem
literature review
inclusive education
discursive expansion
reasoning
game
tree diagram
comic strips
cromatography
area 46
inquiry
meteors
imre lakatos
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Indexadores
Most Read
Os princípios pedagógicos da Educação do Campo e o ensino de Física
4557
Tecnologias digitais no ensino de ciências: reflexões e possibilidades na construção do conhecimento científico
2816
Acaso e probabilidades nos anos iniciais: potencial dos jogos como mediadores na construção do conhecimento
2444
Resenha do livro: Informática e Educação Matemática de autoria de Marcelo de Carvalho Borba e Miriam Godoy Penteado
2405
Análise dos periódicos qualis/CAPES: visão geral da área de ensino em Ciências e Matemática
1900
O ensino de ciências para alunos com deficiência visual: identificando limites e possibilidades por meio de uma revisão sistemática da literatura
1848
Gênero no ensino de Ciências publicações em periódicos no Brasil: o estado do conhecimento
1648
O ensino de equilíbrio químico a partir das etapas da situação de estudo: um relato de caso vivenciado por licenciandos em formação
1567
Práticas de ensino para a inclusão de um aluno autista nas aulas de Matemática
1417
Estudo dos múltiplos e divisores por meio de resolução de problemas: um relato de experiência docente
1298