Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
PPGECEM
Pareceristas ad hoc
Indexadores
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 2 (2022)
Vol. 6 No. 2 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.v.6.n.2
Published:
02-11-2022
Expediente
Sumário
i-iii
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Publicações predatórias e o problema com as aves
Andréia Büttner Ciani, Clélia Maria Ignatius Nogueira, Dartel Ferrari de Lima, Marco Antonio Batista Carvalho, Marieli Vanessa Rediske de Almeida, Renata Camacho Bezerra, Richael Silva Caetano, Rosana Franzen Leite
iv-vii
PDF (Português (Brasil))
Estudos
Didactic transposition in taught knowledge scope:
reflection on teaching from the Anne with an e tv series
Simone Terezinha Grossklaus, Awdry Feisser Miquelin, Camila Juraszeck Machado, Rosemari Monteiro Castilho Foggiatto Silveira
147-174
PDF (Português (Brasil))
Pesquisa
Conceptions of algebra, algebric education and algebric thinking of Basic Education teachers
Larissa Cassol Mohr, Rosane Rossato Binotto
175-192
PDF (Português (Brasil))
Contributions of a workshop on taxi geometry in the training for teachers who teach Mathematics
among discoveries, learning and teaching practice
Renan Oliveira Altoé, Jéssica Mistura Zanon, Beatriz Moreira Pereira, Sebastião Berçaco Gussani, Vitor Berçaco Cecotti
193-216
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical principles of Rural Education and Physics teaching
: A SYSTEMATIC REVIEW OF LITERATURE IN THESES AND DISSERTATIONS
Maria Jackeline dos Santos Oliveira, Alexandre Leite dos Santos Silva
217-234
PDF (Português (Brasil))
Relato de Experiência
The elaboration and the aplication of digital evaluation for a presential course
an analysis of the perceptions of the students in graduate teaching
Carlos Frederico Charret Brandt, Giani Carla Ito, Eduarda Maria Schneider, Anderleia Sotoriva Damke
235-252
PDF (Português (Brasil))
Geometric constructions using the software Ruler and Compass
reflections from an extension course
Thaís Aparecida Vilarinho de Jesus, Aléx Gomes da Silva
253-265
PDF (Português (Brasil))
Comic books as a strategy for teaching Chemistry
Leandro Araujo de Freitas, João Vitor Glodzinski, Samuel Cavalheiro de Lima, Eliane do Rocio Alberti, Guilherme Sippel Machado
266-285
PDF (Português (Brasil))
Report of experience on supervised internship in Biology
the challenges in the process of teaching and learning Biology in the face of the pandemic
Pedro Arialdo Gaspechoski da Costa, Tiago Venturi
286-303
PDF (Português (Brasil))
Resumos
Bool review entitled of “Didactic phenomena in an introduction class to algebra: multiple views and theoretical perspectives”
Franklin Fernando Ferreira Pachêco
304-310
PDF (Português (Brasil))
Thesis summary
the cognitive-history method and Physics teaching mediated by epistemologies
Paola Jardim Cauduro
311-319
PDF (Português (Brasil))
Keywords
initial teacher training
teaching self-efficacy
graduation
knowledge
know-how
curriculum history
school subject
botanical teaching
enem
discursive expansion
reasoning
argumentation
game
tree diagram
area 46
inquiry
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Indexadores
Most Read
Os princípios pedagógicos da Educação do Campo e o ensino de Física
4557
Tecnologias digitais no ensino de ciências: reflexões e possibilidades na construção do conhecimento científico
2811
Acaso e probabilidades nos anos iniciais: potencial dos jogos como mediadores na construção do conhecimento
2443
Resenha do livro: Informática e Educação Matemática de autoria de Marcelo de Carvalho Borba e Miriam Godoy Penteado
2403
Análise dos periódicos qualis/CAPES: visão geral da área de ensino em Ciências e Matemática
1894
O ensino de ciências para alunos com deficiência visual: identificando limites e possibilidades por meio de uma revisão sistemática da literatura
1846
Gênero no ensino de Ciências publicações em periódicos no Brasil: o estado do conhecimento
1645
O ensino de equilíbrio químico a partir das etapas da situação de estudo: um relato de caso vivenciado por licenciandos em formação
1565
Práticas de ensino para a inclusão de um aluno autista nas aulas de Matemática
1414
Estudo dos múltiplos e divisores por meio de resolução de problemas: um relato de experiência docente
1295