Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
PPGECEM
Pareceristas ad hoc
Indexadores
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 3 (2022)
Vol. 6 No. 3 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.v.6.n.3
Published:
23-12-2022
Expediente
Sumário
i-iii
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.30351
Editorial
Editorial
Richael Silva Caetano
iv-vi
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2022.v.6.n.3.30352
Pesquisa
The search for one or more winners strategies in a combinatorial board game
Paulo Jorge Magalhaes Teixeira
320-343
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29673
The interaction of algorithm, intuitive and formal aspects in the solution of questions concerning areas and perimeters
Leonardo Biscaino, William Vieira, Roberto Seidi Imafuku, Emanoel Fabiano Menezes Pereira
344-365
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29086
Analysis of the concept of chemical equilibrium presented in Chemistry textbooks, approved by PNLD 2018-2020
Aline Marques da Silva, Denise Kriedte da Costa
366-383
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.27799
Learning the notion of comparison between integers numbers:
a study based on Thorndike connectionist theory
Joalisson Bahia Santana, Laerte Silva da Fonseca, Adriana Breda
384-400
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.28715
The dimensions of scientific learning in remote chemistry classes using videos of scientific experiments
Keila Padilha de Oliveira Camargo de Lima, Fabiele Cristiane Dias Broietti, João Paulo Camargo de Lima
401-427
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29307
The teachers' vision about the use of smartphone in the subject of Mathematics:
a comparative analysis of the period before and during the Covid-19 pandemic
Irenildo Barbosa da Silva, Franklin Fernando Ferreira Pachêco
428-444
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.28229
Knowledge mobilized by Mathematics teachers, graduates from the Pedagogical Residence Program
Luciléia Francisca Rosa, Sérgio Pereira dos Reis, Paloma Ferreira dos Santos, José Fernandes da Silva
445-463
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29739
Mathematics self-efficacy beliefs:
systematic review of brazilian theses and dissertations in the period 2002-2021
Paulo Cesar Oliveira, Wellington da Silva, Milena Conceição Coutinho
464-489
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29816
Cognitive learning difficulties in Mathematics:
a case study with high school teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Ceará – campus Canindé
Anna Karol Moura de Sousa, Paula Patrícia Barbosa Ventura
490-507
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.27908
Evidence an reflections on the scientific literacy from an investigative teaching sequence:
an experience in the Pedagogical Residence
Danielle Pereira de Almeida, Ulysses Vieira da Silva Ferreira, Oberto Grangeiro da Silva
508-535
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29091
The Science in School Program at the Federal University of the South Fronteira:
context and processes of teacher education
Eduarda da Silva Lopes, Daniele Bremm, Jéssica Hensing Nilles, Morgana Welke, Carlos Alberto Soares dos Santos Filho, Roque Ismael da Costa Güllich
536-558
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29503
Training processes for teachers at science fairs or shows communicated in the brazilian scientific community
Gabriela Traversi, Valmir Heckler
559-583
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29647
Relato de Experiência
Review of chemical concepts based on comic strips allied with experimentation in a school of the integral education program of the state network of São Paulo
Francisco José Mininel, Silvana Márcia Ximenes Mininel
584-602
PDF (Português (Brasil))
https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2.v.6.n.3.29540
Keywords
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Indexadores
Most Read
Tecnologias digitais no ensino de ciências: reflexões e possibilidades na construção do conhecimento científico
2598
Acaso e probabilidades nos anos iniciais: potencial dos jogos como mediadores na construção do conhecimento
2302
Resenha do livro: Informática e Educação Matemática de autoria de Marcelo de Carvalho Borba e Miriam Godoy Penteado
2254
Os princípios pedagógicos da Educação do Campo e o ensino de Física
2149
Análise dos periódicos qualis/CAPES: visão geral da área de ensino em Ciências e Matemática
1683
O ensino de ciências para alunos com deficiência visual: identificando limites e possibilidades por meio de uma revisão sistemática da literatura
1470
Gênero no ensino de Ciências publicações em periódicos no Brasil: o estado do conhecimento
1406
O ensino de equilíbrio químico a partir das etapas da situação de estudo: um relato de caso vivenciado por licenciandos em formação
1391
Práticas de ensino para a inclusão de um aluno autista nas aulas de Matemática
1277
Estudo dos múltiplos e divisores por meio de resolução de problemas: um relato de experiência docente
1257