Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10, N. 20 (2015): Dossiê Relações Étnico-Raciais e Educação
Vol. 10, N. 20 (2015): Dossiê Relações Étnico-Raciais e Educação
Published:
22-10-2015
APRESENTAÇÃO
Apresentação
Maristela Guimarães
PDF (Português (Brasil))
Páginas Iniciais
PREFÁCIO
Nilma Lino Gomes
PDF (Português (Brasil))
ÁFRICA
AFRICA, SIGN FOR FREEDOM: MARCUS GARVEY, THE CARNIVAL OF BAHIA, AND THE “BRADO AFRICANO” IN MOZAMBIQUE
Osmundo Pinho
PDF (Português (Brasil))
LUGARES DE MEMÓRIA DA ESCRAVIDÃO: RIO DE JANEIRO, DAKAR E OUIDAH
Abreu de Thiago, Lima Florencio
PDF (Português (Brasil))
HAITI
RACISM AND DEHUMANIZATION IN HAITI
Franck Seguy
PDF (Português (Brasil))
BLACK DIASPORAS IN THE POSTCOLONIAL CONTEXT: DIALOGUES WITH HAITIAN INTELLECTUALS
Joseph Handerson
PDF (Português (Brasil))
ETHNICITY IN MOTION: SEARCH FOR ETHNIC-DESCRIPTIVE CRITERION IN THE HAITIAN MOBILITY IN BRAZIL
Marília Lima Pimentel Cotinguiba, Geraldo Castro Cotinguiba
PDF (Português (Brasil))
BRASIL
40 YEARS OF MEMORY AND BRAZILIAN BLACK NARRATIVE IN PRINT JOURNALISM
Ana Senna, Robson Santos Costa
PDF (Português (Brasil))
THE NON-REPRESENTATION OF BLACK PEOPLE IN BRAZILIAN SOAP OPERAS: THE GABRIELA’S CASE
Maria Cristina Giorgi, Fábio Sampaio de Almeida, Maria Vitória Silva Paiva
PDF (Português (Brasil))
RACE RELATIONS , RACISM AND BLACK IDENTITY IN THE BAHIAN CANDOMBLE ALAGOINHAS
Ari Lima, Nana Luanda M. Alves
PDF (Português (Brasil))
AFRO-BRAZILIAN PASTORAL CARE AND THE 1988 FRATERNITY CAMPAIGN: A DISCURSIVE ANALYSIS ON RACIAL ISSUES IN THE CATHOLIC CHURCH
Pâmella Santos dos Passos, Maria Cristina Giorgi, Ronaldo Pimentel Baptista
PDF (Português (Brasil))
CANDOMBLÉ YOUTH: YOUTH LEADERSHIP AND CYBERACTIVISM BETWEEN THE MEMBERS OF AFRO-BRAZILIAN RELIGIONS IN SALVADOR AREA
Ricardo Oliveira de Freitas
PDF (Português (Brasil))
NARRATIVE OF UNIVERSITY INSURGENTES BLACK: GAPS AND PRACTICES OF INSPIRATION DISCURSIVE COLONIAL
Claudia Miranda, Sonia Maria Vieira da Silva
PDF (Português (Brasil))
TRAJETÓRIAS NEGRAS DISCENTES NO ESPAÇO ACADÊMICO: O QUADRO DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE GOIÁS DIANTE DAS AÇÕES AFIRMATIVAS
Mariza Fernandes dos Santos, Alex Ratts
PDF (Português (Brasil))
A UNIVERSIDADE BRASILEIRA É UM DOS INSTRUMENTOS PARA A PRODUÇÃO DA VIOLÊNCIA RACIAL?
Sales Augusto dos Santos
PDF (Português (Brasil))
"WHAT CHILD UGLY! WHY HER MOTHER IS HAPPY? SHE WILL NEVER BE WHITE": THEORETICAL REFLECTIONS ON CHILDREN AND RACE RELATIONS.
Luiz Fernandes de Oliveira, Mônica Regina Ferreira Lins
PDF (Português (Brasil))
PREJUDICE, DISCRIMINATION AND SCHOOL SOCIABILITY
Wilma de Nazaré Baía Coelho, Carlos Aldemir Farias da Silva
PDF (Português (Brasil))
THE ETHICAL AND SOCIAL RESPONSIBILITY OF PRODUCTION OF KNOWLEDGE IN INFORMATION SCIENCE
Mirian de Albuquerque Aquino, Alba Lígia de Almeida Silva
PDF (Português (Brasil))
THE TEACHING OF HISTORY IN SECONDARY EDUCATION AND THE RACE RELATIONS: BEYOND THE LAW No. 10,639/2003
Paulo Antônio Barbosa Ferreira, Tânia Mara Pedroso Müller
PDF (Português (Brasil))
NEW NARRATIVES, EDUCATIONAL COMMUNICATION AND RACE RELATIONS: A POSSIBLE FIELD FOR THE EXERCISE OF OTHERNESS
Rosane da Silva Borges
PDF (Português (Brasil))
SOCIAL IDENTITIES OF RACE AND ENGLISH TEACHER EDUCATION DEVELOPMENT
Susana Aparecida Ferreira, Aparecida de Jesus Ferreira
PDF (Português (Brasil))
Artigos e Ensaios
ACTIVE METHODOLOGIES, SEMIOTICS AND LEARNING PROCESSES IN DESIGN
Joseane Rucker
PDF (Português (Brasil))
THE LOOK LISTEN AND INVITATION TO INTERCULTURA: EDUCATIONAL AND SOCIAL REFLECTIONS ON MEETING PEDAGOGY AND COMMUNITY
Ernesto Candeias Martins
PDF (Português (Brasil))
THE CONCEPTIONS OF DIDACTICS OF UNDERGRADUATES IN PEDAGOGY BASED ON THE CONCEPTION OF SEMI TRAINING IN ADORNO
Daniele Cariolano da Silva, Maria Marina Dias Cavalcante, Isabel Magda Said Pierre Carneiro
PDF (Português (Brasil))
SIGNIFICANCES AND SENSES IN TEACHING ACTIONS OF FUNDAMENTAL EDUCATION TEACHERS
Taise Soeth, Antonio Serafim Pereira
PDF (Português (Brasil))
KNOWLEDGE RELEVANT FOR AN INCLUSIVE PRACTICE: THE BRAZILIAN AND SIGN LANGUAGE TEACHER TRAINING
Ivan Vale Sousa, Marineide Câmara Silva
PDF (Português (Brasil))
THE NEOLIBERAL INDIVIDUALISM AS OBSTACLE TO TEACHER EDUCATION IN THE PERSPECTIVE OF CRITICAL PEDAGOGY
Márden de Pádua Ribeiro
PDF (Português (Brasil))
THE TEACHER AND STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE COUNTRY AREAS
Ana Paula Cunha dos Santos Fernandes
PDF (Português (Brasil))
Literature of Osman Lins and his Critical to Authoritarianism
Aguinaldo José Gonçalves, Ivanor Luiz Guarnieri
PDF (Português (Brasil))
THE RELATIONSHIP BETWEEN WORK AND EDUCATION IN SCHOOL ITINERANT OF MST PARANA
Valter Jesus Leite, Clésio Antonio Acilino
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION OF DEAF PEOPLE: INCLUSIVE SCHOOL VERSUS BILINGUAL SCHOOL
Verônica Rosemary de Oliveira, Elocir Aparecida Corrêa Pires, Kely Cristina Enisweler, Vilmar Malacarne
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
child education
indigenous education
krahô schools
welcoming
refuge
entrepreneurship
inclusion
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99341
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17298
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15371
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14480
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13752
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12834
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10378
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10354
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9798