Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6, N. 11 (2011): Dossiê Interfaces Culturais e Formação de Professores
Vol. 6, N. 11 (2011): Dossiê Interfaces Culturais e Formação de Professores
Published:
13-04-2011
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Andrea Martelli, Deonir Luís Kurek, Tânia Maria Rechia Schroeder
PDF (Português (Brasil))
Núcleo Temático: Interfaces Culturais e Formação de Professores
GRADUATE CONTRIBUTION TO LOCAL DEVELOPMENT: THE CUBAN EXPERIENCE
Osvaldo Nilo Balmaseda Neyra, Julio Castro Lamas
PDF (Português (Brasil))
IN SERVICE TEACHER TRAINING IN PORTUGAL (1992-2011): ANALYSIS OF ITS EFFECTS ON TEACHER DEVELOPMENT
João Manuel Formosinho, Joaquim Machado Araújo
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION AND CYBERCULTURE: NOTES ON TEACHING EDUCATION
Ana Paula Domingos Baladeli
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION TRANSDISCIPLINARY: PROMOTING MORE SENSITIVITY OUR EXPERIENCES AND THE EXPERIENCES OF OUR STUDENTS
Solange Martins Oliveira Magalhães
PDF (Português (Brasil))
A TEACHER TRAINING AND PROFESSIONAL EDUCATION AND INDIGENOUS TECHNOLOGY: A BRIEF READING EXPERIENCE ACRE
José Júlio Cesar Araujo do Nascimento
PDF (Português (Brasil))
Art – what is it for? Considerations about the purpose of teaching art at school
Célio Roberto Eyng
PDF (Português (Brasil))
ADOLESCENCE AND SEXUALITY: SEXUAL EDUCATION IN AN EMANCIPATORY PERSPECTIVE
Giseli Monteiro Gagliotto, Tatiane Lembeck
PDF (Português (Brasil))
PLEASURE AND CHASTITY IN SAINT AUGUSTINE
Gilmar Henrique da Conceicão
PDF (Português (Brasil))
GROUP TOOL AND PROFESSOR FORMATION
Valeska Maria Fortes de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
MOVING IMAGINARIES: FROM THE TEACHERS WE HAD TO THE TEACHER WE THINK WE ARE
Lúcia Maria Vaz Peres
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos da Educação
PRAGMATIC TURN AND EDUCATION: IMPLICATIONS OF THE DEBATE BETWEEN RICHARD RORTY AND JÜRGEN HABERMAS
Valter Bracht, Felipe Quintão de Almeida
PDF (Português (Brasil))
WORDS AND THINGS IN RENAISSANCE EDUCATION
Maria Cristina Theobaldo
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos Metodológicos
COLLABORATIVE EDUCATION: AN EXPERIENCE REPORT ON THE DEVELOPMENT OF PARTNERSHIP.
Caroline Penteado Assis, Eniceia Gonçalves Mendes, Maria Amélia Almeida
PDF (Português (Brasil))
SCHOOL PERFORMANCE ON PSYCHOPEDAGOGIC EVALUATION OF A LEARNING DISORDER CASE
Andrea Carla Machado, Janete Alves Hammoud, Karina Kelly Borges
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGICAL KNOWLEDGE IN PRACTICE FOR TEACHERS: A CASE STUDY AT THE UNIVERSITY OF THE STATE OF MATO GROSSO
Egeslaine de Nez, Vanessa do Nascimento Silva
PDF (Português (Brasil))
CONSIDERATIONS ABOUT LITERACIES AND SCIENCE TO LANGUAGE TEACHING
Raquel Bevilaqua
PDF (Português (Brasil))
IDENTITY OF AGED APPRENTICES OF FOREIGN LANGUAGE: SOME CONSIDERATIONS
Cristiane Schmidt
PDF (Português (Brasil))
“MUNDO DE GIGANTES”, MUNDO DE CRIANÇAS: INTERAÇÃO OU INTERDIÇÃO DO BRINCAR NA ESCOLA?
Ana Marieli dos Santos, Benedita de Almeida
PDF (Português (Brasil))
The intervenience of everyday concepts at school: an analysis on learning difficulties
Adriane Cenci, Fabiane Adela Tonetto Costas
PDF (Português (Brasil))
Políticas Educacionais
Dissemination and Popularization of Science and Technology: For a Scientific Culture
Tiago Eloy Zaidan
PDF (Português (Brasil))
ELEVATION OF SCHOOLING AND ECONOMIC GROWTH: TRUE CORRELATIONS AND CAUSALITIES IMAGINARY
Valerio Arcary
PDF (Português (Brasil))
BASIC CURRICULUM, HISTORICAL AND DIALECTICAL MATERIALISM AND CONTINUING TRAINING FOR TEACHERS: ARTICULATION REQUIRED FOR WORK WITH PORTUGUESE LANGUAGE
Sueli Gedoz
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
INDEPENDENT READER – READER FOR LIFELONG
Geraldina Porto Witter
PDF (Português (Brasil))
Normas para Publicação
DIRETRIZES PARA AUTORES
Comissão Editorial
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
child education
indigenous education
krahô schools
university
welcoming
refuge
motivation;
playfulness
inclusion
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99343
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17298
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15429
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14480
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13752
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12838
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10379
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10355
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9809