Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11, N. 22 (2016): Dossiê: Ensino, Formação de Professores e Educação Básica: perspectivas interdisciplinares
Vol. 11, N. 22 (2016): Dossiê: Ensino, Formação de Professores e Educação Básica: perspectivas interdisciplinares
Ahead of print
Published:
22-12-2016
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Fábio Lopes Alves, Carmen Célia Barradas Correia Bastos
PDF (Português (Brasil))
Artigos e Ensaios
SCIENTIFIC COMPETITION IN PERU AND PORTUGAL TO THE RESULTS OF PISA 2012: CURRICULUM APPROACHES
Osbaldo Turpo Gebera
PDF (Português (Brasil))
PUBLIC AND PRIVATE IN THE BRAZILIAN EDUCATION MANAGEMENT
Jeronimo Jorge Cavalcante Silva, Adenir Carvalho Rodrigues, Camila Costa de Carvalho, Carlos Lima Ferreira
PDF (Português (Brasil))
State Policy of Cohabitation with the Semiarid: Possibilities and Limits for the Field of Education.
Kátia Silva Cunha
PDF (Português (Brasil))
Readers development in contexts of interaction
Douglas Ceccagno, Silvia Bortolini de Mesquita
PDF (Português (Brasil))
EXPROPRIATION, VIOLENCE AND CONSTITUTION OF PEASANT SOCIAL MOVEMENT AT MATAS DO PAU BRASIL (BAHIA, 1972- 1981)
Eduardo de Lima Leite, Maria Aparecida Silva de Sousa
PDF (Português (Brasil))
CURRICULUM OF PEDAGOGY: NOTEPAPER ABOUT POLICY CURRICULAR
Alessandra Silva Reis Costa, Ester Maria Figueiredo Souza
PDF (Português (Brasil))
ENERGY SOURCES OF MODERN : A PROPOSAL FOR WORKING WITH FOCUS STS
Eloá Dei Tós Germano, Marcos Cesar Danhoni Neves, Rosemari Monteiro Castilho Foggiatto Silveira
PDF (Português (Brasil))
DEMOCRACY AND THE SCHOOL MANAGEMENT
Soraia Kfouri Salerno, Jéssica de Loudes Preti
PDF (Português (Brasil))
Care/Less with Male Teachers in Childhood Education and Social Representations
Leonardo Alves de Oliveira, Josiane Peres Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
Limits and Possibilities Pibid's contribution to the Initial and Continuing Teacher of Youth and Adult Education
Carlos Soares Barbosa
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS OF REFERENCE MATERIALS IN THE AREA OF INTELLECTUAL DISABILITY INTENDED FOR CONTINUED TEACHER TRAINING
Ana Paula Pacheco Moraes Maturana, Vanessa Cristina Paulino, Enicéia Gonçalves Mendes, Adriana Garcia Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
INEQUALITY, POVERTY AND VIOLENCE: NOTES FOR A DEBATE ON THE SOCIAL QUESTION IN BRAZIL
Tiago Pereira Leite, Thais Alves Marinho
PDF (Português (Brasil))
GENDER: THEORETICAL PROBLEMATIZATION
Larissa Chaves Crestani, Andréa Cristina Martelli
PDF (Português (Brasil))
A MICRO HISTORICAL READING OF RURAL PROFESSIONAL EDUCATION OF PARANÁ: SINCE ITS CRIATION UNTIL LDB IN 1961
José Carlos dos Santos, Márcia Regina Ristow
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
EDUCAMOS OU ENSINAMOS? A FUNÇÃO DO EDUCADOR E/OU DO PROFESSOR AINDA EXISTE?
Aparecida Favoreto, Maria Inalva Galter
PDF (Português (Brasil))
OS PRESSUPOSTOS TEÓRICOS METODOLÓGICOS DA PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA E OS DESAFIOS DA SALA DE AULA: ENTREVISTA COM DERMEVAL SAVIANI
Tassia Lima de Camargo, André Paulo Castanha
PDF (Português (Brasil))
DOSSIÊ: ENSINO, FORMAÇÃO DE PROFESSORES E EDUCAÇÃO BÁSICA: PERSPECTIVAS INTERDISCIPLINARES
APRESENTAÇÃO
Aparecida Favoreto, Maria Inalva Galter
PDF (Português (Brasil))
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY AND HISTORICAL-CULTURAL PSYCHOLOGY: A CURRICULUM PROPOSAL FOR SPECIAL EDUCATION
Elisabeth Rossetto, Luiz Fernando Garcia de Almeida, Tiarles Mirlei Piaia
PDF (Português (Brasil))
FULL-TIME EDUCATION IN FULL-TIME SCHOOLING: INTERDISCIPLINARITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES
Roberta Pasqualli, Glaucio Fontana, Marie Jane Soares Carvalho
PDF (Português (Brasil))
BASIC EDUCATION AND THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES : PERCEPTIONS AND PROSPECTS
João Batista Bottentuit Junior, Hernani Veloso de Carvalho, Thelma Helena Costa Chahini
PDF (Português (Brasil))
Literacy and Literacies Multiple : some thoughts on the lyrics in the words of students
Nádia Dolores Fernandes Biavat, Rubenailde Oliveira Santos
PDF (Português (Brasil))
ART AND ENVIRONMENTAL AWARENESS EDUCATION AS CRITICAL DEVELOPMENT OPPORTUNITIES
Roberlilson Paulino Silva, Maria Socorro Silva Batista
PDF (Português (Brasil))
CULTURE AND SCHOOL AND USES OF OBJECTS IN ISOLATED SCHOOL OF NOVO HAMBURGO/RS (1940-1952)
José Edimar Souza, Luciane Sgarbi Santos Grazziotin
PDF (Português (Brasil))
Work projects: perceptions of teachers and students as effective as your education strategy
Marilia de Rosso Krug, Phillip Vila Nova Ilha, Félix ALexandre Antunes Soares
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
IN HER OWN FAILURE
Adriana Claudia Martins Fighera
PDF (Português (Brasil))
Keywords
democratization of education
state of knowledge
school
digital technologies
child education
krahô schools
playfulness
welcoming
refuge
inclusion
technology transfer
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99390
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17334
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15482
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14484
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13761
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12870
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10392
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10356
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9820