Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
PPGECEM
Pareceristas ad hoc
Indexadores
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 3 (2021)
Vol. 5 No. 3 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.v.5.n.3
Published:
28-12-2021
Expediente
Sumário
i-ii
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28568
Editorial
Alfabetização científica da população: um desafio social
Rosana Franzen Leite, Dartel Ferrari Lima, Andréia Butner Ciani, Fernanda Aparecida Meglhioratti, Tiago Emanuel Klüber
iii-vi
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28550
Estudos
The nature of science in science teaching: an image of scientific activity more appropriate to teaching?
Luiz Henrique Martins Arthury
467-488
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28504
Pesquisa
Qualitative study for to discuss as information technologies and communication related with teaching training
Alessandro Rodrigo Zanato, Dulce Maria Strieder, Terezinha Aparecida Campos
489-501
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28511
State of knowledge about didactic science textbooks representations: a survey for the period 2010 to 2020
Bruna de Paula Rezende, Ana Carolina Araújo da Silva
502-524
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28507
Significance, appropriation and chemical language: supports of cultural historical theory
Bárbara Cristina Dias dos Santos, Jaqueline Ritter
525-549
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28517
Lichen method can promote mental calculus
Sabrina Zancan, Ricardo Andreas Sauerwein
550-559
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28516
Metasynthesis of research supported on the theory of semiotic representation records
Saddo Ag Almouloud, Méricles Thadeu Moretti
560-630
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28505
A study on the common national curriculum base (CNCB) from the theoretical assumptions of the approach science-technology-society-environment (STSE)
Daniele Javarez de Oliveira, Taniamara Vizzotto Chaves
631-656
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28509
Relato de Experiência
The use of the fraction disc: an experience with operations on fractions with a 6th-year student in the municipality of Canaã dos Carajás - PA
Itamar dos Santos Fonseca, Antônio de Oliveira Marques, Mauro Sérgio Santos de Oliveira
657-672
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28518
Basic mathematics school: a university extension project
Julyane Souza Soares, Francisco Eteval da Silva Feitosa
673-693
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28508
Resumos
Interlacing between financial education and mathematical modeling: review of a brazilian thesis
Andrei Luís Berres Hartmann, Marcus Vinicius Maltempi
694-702
pdf (Português (Brasil))
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.27472
Keywords
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Indexadores
Most Read
Os princípios pedagógicos da Educação do Campo e o ensino de Física
3607
Tecnologias digitais no ensino de ciências: reflexões e possibilidades na construção do conhecimento científico
2739
Acaso e probabilidades nos anos iniciais: potencial dos jogos como mediadores na construção do conhecimento
2387
Resenha do livro: Informática e Educação Matemática de autoria de Marcelo de Carvalho Borba e Miriam Godoy Penteado
2339
Análise dos periódicos qualis/CAPES: visão geral da área de ensino em Ciências e Matemática
1832
O ensino de ciências para alunos com deficiência visual: identificando limites e possibilidades por meio de uma revisão sistemática da literatura
1717
Gênero no ensino de Ciências publicações em periódicos no Brasil: o estado do conhecimento
1553
O ensino de equilíbrio químico a partir das etapas da situação de estudo: um relato de caso vivenciado por licenciandos em formação
1511
Práticas de ensino para a inclusão de um aluno autista nas aulas de Matemática
1390
Estudo dos múltiplos e divisores por meio de resolução de problemas: um relato de experiência docente
1276