Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
PPGECEM
Pareceristas ad hoc
Indexadores
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 3 (2021)
Vol. 5 No. 3 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.v.5.n.3
Published:
28-12-2021
Expediente
Sumário
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28568
i-ii
pdf (Português (Brasil))
Editorial
Alfabetização científica da população: um desafio social
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28550
Rosana Franzen Leite, Dartel Ferrari Lima, Andréia Butner Ciani, Fernanda Aparecida Meglhioratti, Tiago Emanuel Klüber
iii-vi
pdf (Português (Brasil))
Estudos
The nature of science in science teaching: an image of scientific activity more appropriate to teaching?
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28504
Luiz Henrique Martins Arthury
467-488
pdf (Português (Brasil))
Pesquisa
Qualitative study for to discuss as information technologies and communication related with teaching training
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28511
Alessandro Rodrigo Zanato, Dulce Maria Strieder, Terezinha Aparecida Campos
489-501
pdf (Português (Brasil))
State of knowledge about didactic science textbooks representations: a survey for the period 2010 to 2020
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28507
Bruna de Paula Rezende, Ana Carolina Araújo da Silva
502-524
pdf (Português (Brasil))
Significance, appropriation and chemical language: supports of cultural historical theory
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28517
Bárbara Cristina Dias dos Santos, Jaqueline Ritter
525-549
pdf (Português (Brasil))
Lichen method can promote mental calculus
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28516
Sabrina Zancan, Ricardo Andreas Sauerwein
550-559
pdf (Português (Brasil))
Metasynthesis of research supported on the theory of semiotic representation records
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28505
Saddo Ag Almouloud, Méricles Thadeu Moretti
560-630
pdf (Português (Brasil))
A study on the common national curriculum base (CNCB) from the theoretical assumptions of the approach science-technology-society-environment (STSE)
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28509
Daniele Javarez de Oliveira, Taniamara Vizzotto Chaves
631-656
pdf (Português (Brasil))
Relato de Experiência
The use of the fraction disc: an experience with operations on fractions with a 6th-year student in the municipality of Canaã dos Carajás - PA
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28518
Itamar dos Santos Fonseca, Antônio de Oliveira Marques, Mauro Sérgio Santos de Oliveira
657-672
pdf (Português (Brasil))
Basic mathematics school: a university extension project
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.28508
Julyane Souza Soares, Francisco Eteval da Silva Feitosa
673-693
pdf (Português (Brasil))
Resumos
Interlacing between financial education and mathematical modeling: review of a brazilian thesis
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2021.v.5.n.3.27472
Andrei Luís Berres Hartmann, Marcus Vinicius Maltempi
694-702
pdf (Português (Brasil))
Keywords
initial teacher training
teaching self-efficacy
graduation
knowledge
know-how
curriculum history
biology teaching
enem
literature review
reasoning
game
cromatography
experimentation
area 46
inquiry
geogebra
meteors
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Indexadores
Most Read
Os princípios pedagógicos da Educação do Campo e o ensino de Física
4557
Tecnologias digitais no ensino de ciências: reflexões e possibilidades na construção do conhecimento científico
2816
Acaso e probabilidades nos anos iniciais: potencial dos jogos como mediadores na construção do conhecimento
2444
Resenha do livro: Informática e Educação Matemática de autoria de Marcelo de Carvalho Borba e Miriam Godoy Penteado
2405
Análise dos periódicos qualis/CAPES: visão geral da área de ensino em Ciências e Matemática
1900
O ensino de ciências para alunos com deficiência visual: identificando limites e possibilidades por meio de uma revisão sistemática da literatura
1848
Gênero no ensino de Ciências publicações em periódicos no Brasil: o estado do conhecimento
1648
O ensino de equilíbrio químico a partir das etapas da situação de estudo: um relato de caso vivenciado por licenciandos em formação
1567
Práticas de ensino para a inclusão de um aluno autista nas aulas de Matemática
1417
Estudo dos múltiplos e divisores por meio de resolução de problemas: um relato de experiência docente
1298