Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12, N. 24 (2017) Dossiê: Modelagem Matemática na Educação Matemática: atualizando debates
Vol. 12, N. 24 (2017) Dossiê: Modelagem Matemática na Educação Matemática: atualizando debates
Ahead of print
Published:
22-03-2017
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Fábio Lopes Alves, Carmen Célia Barradas Correia Bastos
PDF (Português (Brasil))
Artigos e Ensaios
SCHOOL SUCCESS STORIES OF YOUTH AND ADULTS EDUCATION
Claudia Barcelos de Moura Abreu, Luciana Messias
PDF (Português (Brasil))
META SCIENTIFIC PRODUCTION STUDY ON SCHOOL AND FIELD OF EDUCATION
Ana Paula Nahirne, Dulce Maria Strieder
PDF (Português (Brasil))
ESTRESSE, DOR E LESÕES MÚSCULO-ESQUELÉTICAS EM PROFESSORES DE CASCAVEL – PR
Marcieli Schuster, Tania Maria Rechia Schroeder
PDF (Português (Brasil))
CURRICULUM FLEXIBILIZATION POLICIES: AN ANALYSIS ON THE INNOVATIVE HIGH SCHOOL EDUCATION PROGRAM (PROEMI)
Elma Júlia Gonçalves de Carvalho, Elaine Sinhorini Arneiro Picoli
PDF (Português (Brasil))
THE IMAGINARY OF MATHEMATICS IN THE ARITHMETIC WORK OF EMILIA DE MONTEIRO LOBATO
Adriel Gonçalves Oliveira, Luzia Batista de Oliveira Silva
PDF (Português (Brasil))
FREI PEDRO SINZIG: FROM A GUIDE TO THE CONSCIOUSNESS TO THE EXEMPLAR REMINISCENCES
Maria de Fátima Guimarães, Cleonice Aparecida Souza, Osmir Aparecido Cruz
PDF (Português (Brasil))
THE ART AND CONSTRUCTION OF THE COLLECTIVE IMAGINARY: THE NORDESTE IN THE ARTISTIC PRODUCT
Wechila Andrade Brito, Antenor Rita Gomes
PDF (Português (Brasil))
AÇÕES AFIRMATIVAS E PERMANÊNCIA DE NEGRO/AS NO ENSINO SUPERIOR: AS NARRATIVAS DOS ESTUDANTES
Benedito Eugenio, Lucas Bonina Trindade
PDF (Português (Brasil))
THE PEDAGOGUE ON THE HORIZON OF CONTEMPORARY CHALLENGES OF EDUCATION
Clenio Lago, Inês Kumiechick Mariani
PDF (Português (Brasil))
O PROFESSOR COORDENADOR PEDAGÓGICO DAS ESCOLAS ESTADUAIS PAULISTAS E A PERCEPÇÃO DOS PROFESSORES SOBRE A ATUAÇÃO DESTE PROFISSIONAL
Rita de Cássia Duarte, João Augusto Gentilini
PDF (Português (Brasil))
VIOLENCE PROBLEM IN SCHOOL ENVIRONMENT: OPPORTUNITIES DISCUSSION POLITICAL EDUCATIONAL PROJECT FROM .
Josenilson Viana Guedes, Gislaine Felix de Oliveira, Alda Maria Duarte Araújo Castro
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Modelagem Matemática na educação matemática: Cenário atual
APRESENTAÇÃO DO DOSSIÊ
Jussara de Loiola Araújo, Tiago Emanuel Klüber
PDF (Português (Brasil))
O PROCESSO DE FAMILIARIZAÇÃO DE UM PROFESSOR COM A MODELAGEM MATEMÁTICA: O CASO DO WILSON
Francisco Javier Camelo B, Jussara de Loiola Araújo, Gabriel Mancera O
PDF (Português (Brasil))
TEACHER EDUCATION IN MATHEMATICAL MODELING IN BRAZILIAN MATHEMATICS EDUCATION: EMERGING ISSUES
Tiago Emanuel Klüber
PDF (Português (Brasil))
MODELING AT THE STATE OF SÃO PAULO SCHOOLS: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS IN THE VIEW OF FUTURE TEACHERS OF MATHEMATICS
Ana Paula dos Santos Malheiros, Alex Henrique Alves Honorato
PDF (Português (Brasil))
THE DIALOGUE IN AN ENVIRONMENT OF MODEL ANALYSIS AND TECHNOLOGIES: FALL OF AN OBJECT WITH AIR RESISTENCE
Débora da Silva Soares, Guilherme Vier
PDF (Português (Brasil))
MATHEMATICAL MODELING ON UNDERGRADUATE DEGREE: WHAT DO STUDENTS EXPRESS?
Rodolfo Eduardo Vertuan, Karina Alessandra Pessoa da Silva, Adriana Helena Borssoi
PDF (Português (Brasil))
THE DEVELOPMENT OF COMPETENCES FROM MATHEMATICAL MODELING: A STUDY WITH STUDENTS OF THE FOURTH YEAR OF GERMAN PRIMARY SCHOOL
Marlí Schmitt Zanella, Lilian Akemi Kato
PDF (Português (Brasil))
Mathematical modeling and environmental education: aspects of some Brazilian production in the last decade
Daniana de Costa, Edilson Pontarolo, Edival Sebastião Teixeira
PDF (Português (Brasil))
LEARNING IN DISTANCE EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW ON RESEARCH WITH GRADUATES STUDENTS
Daniela Karine Ramos, Fabiana Lopes Ribeiro
PDF (Português (Brasil))
Entrevista do Dossiê
UMA CONVERSA COM O PROF. DR. DIONISIO BURAK
Carlos Roberto Vianna
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
krahô schools
playfulness
university
student support
welcoming
internationalization
refuge
motivation;
inclusion
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99390
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17334
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15482
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14484
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13761
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12870
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10392
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10356
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9820